ثروتمندترین زنان دنیای موسیقی | امپراتوری عظیم ریانا و تیلور سوئیفت چقدر ارزش دارد؟

دوره نفوذ و قدرت‌نمایی انحصاری مردان در دنیای موسیقی تمام نشده اما الهه‌های زیادی هم در دهه‌های گذشته پدید آمده‌اند که بر بخشی از صنعت موسیقی حکومت می‌کنند.

به گزارش روبرونیوز، امروزه ریانا، تیلور سوئیفت، بیانسه و مدونا در میان ثروتمندترین زنان دنیای موسیقی‌اند. این هنرمندان از راه فروش آلبوم و تجارت‌های جانبی سودهای کلانی به دست آورده‌اند. از سوی دیگر، هنرمندان ارشد و باسابقه‌ای مانند دالی پارتون، سلین دیون و گلوریا استفان، امپراتوری عظیمی به ارزش میلیون‌ها دلار را از راه فروش آهنگ و برگزاری کنسرت ساخته‌اند و بدین ترتیب به فهرست ثروتمندترین زنان موسیقی اضافه شده‌اند.

ریانا در بالای فهرست

ریانا در ۳۶ سالگی دارایی خالص ۱.۴ میلیارد دلاری دارد و طلایه‌دار هر موسیقیدان زن دیگری در جهان است. ثروت هنگفت این خواننده حاصل درآمد او از موسیقی و تجارت محصولات زیبایی است. او بیشترین درآمد را از تور جهانی الماس‌ها در سال ۲۰۱۳ کسب کرد و بیش از ۱۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.

در اول مارس ۲۰۲۴، ریانا به هند سفر کرد تا کنسرتی خصوصی برای آنانت آمبانی، پسر موکش آمبانی، ثروتمندترین خانواده آسیا، برای جشن قبل از عروسی‌اش اجرا کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این خواننده برای این اجرا بین ۵ تا ۹ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده است.

تیلور سوئیفت؛ ستاره میلیاردر پاپ

تیلور سوئیفت در سال ۲۰۲۳ با شروع تور اراس (Eras) توفانی در جهان برپا کرد و تاثیر جهانی باورنکردنی بر جا گذاشت. این خواننده ۳۴ ساله، که شخصیت سال مجله تایم انتخاب شد، سال گذشته به ثروتی میلیاردی دست‌ یافت و افزایش این ثروت از آن زمان تاکنون متوقف نشده است. سوئیفت با فروش ۴.۳۵ میلیون بلیت در ۶۰ کنسرت، ۱.۰۴ میلیارد دلار درآمد داشت. در حال حاضر، دارایی خالص این خواننده ۱.۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

مدونا

مدونا یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان در صحنه جهانی است. نماد پاپ دهه ۸۰ مجموعه‌ای از ترانه‌های پرفروش و برتر را در کارنامه هنری‌اش دارد. در اکتبر ۲۰۲۳، پس از فروش بیش از ۴۰۰ میلیون رکورد در طول دوران حرفه‌ای‌اش، رکوردهای جهانی گینس عنوان او را، «پرفروش‌ترین خواننده زن در تمام دوران»، دوباره تایید کرد.

تا سال ۲۰۲۴، دارایی خالص این خواننده ۶۵ ساله ۸۵۰ میلیون دلار بود.

بیانسه

بیانسه پرافتخارترین هنرمند زن در تاریخ جوایز گرمی است. این خواننده بیشتر دارایی خالص و خیره‌کننده‌اش را از فروش آلبوم و همچنین کنسرت‌هایش به دست آورده است.

براساس گزارش فوربس، بیانسه برای تور رنسانس، تو جهانی اخیرش، حدود ۱۰۰ میلیون دلار (پس از کسر مالیات) به دست آورد و دارایی‌اش را در سال ۲۰۲۴ به ۷۶۰میلیون دلار رساند.

سلین دیون

سلین دیون با عنوان «ملکه تصنیف‌ها» شناخته می‌شود که دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. آواز قدرتمند او در ترکیب با حضور درخشان روی صحنه نمایش، او را به نماد دهه ۹۰ تبدیل کرد. در حالی‌ که او آلبوم‌های پرفروش زیادی منتشر کرده است، اوج موفقیت این خواننده کانادایی زمانی بود که او آهنگ درام عاشقانه نمادین را برای فیلم تایتانیک خواند و جهانیان را مسحور کرد. او در حال حاضر به دلیل بیماری فعالیت حرفه‌ای چندانی ندارد اما ثروتش حدود ۵۵۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

دالی پارتون

دالی پارتون اسطوره موسیقی کانتری است که با موفقیت‌هایش یک امپراتوری میلیون دلاری ساخته است.

دارایی خالص ۴۵۰ میلیون دلاری دالی پارتون درآمد حاصل از پروژه‌های بازیگری و پارک‌ها و استراحتگاه‌های دالی‌وود، یک شهربازی ۱۶۰ هکتاری در تنسی، است. پارتون یکی از مالکان این پارک است و تخمین زده می‌شود سالانه ۲۵۲ میلیون دلار درآمد دارد.

جنیفر لوپز

وقتی درمورد یک نابغه خوانندگی، رقص و بازیگری صحبت می‌کنیم جنیفر لوپز نامی است که بلافاصله به ذهن می‌رسد. از شروع کار به‌عنوان رقصنده جانبی برای جانت جکسون تا تبدیل شدن به یک نماد موسیقی، داستان موفقیت لوپز است ضمن حضور او در صحنه هالیوود و تلاش برای افزایش حضور زنان لاتین روی پرده. بخش اعظم ثروت او را حرفه او و فروش آلبوم‌هایش برایش به ارمغان آورده است.

تا سال ۲۰۲۴، دارایی خالص لوپز ۴۰۰ میلیون دلار گزارش شده است.

شر

شر از دهه ۶۰ میلادی نماد پاپ شناخته می‌شود و هر فعالیتی که در آن وارد شده، چه موسیقی، چه مد و چه بازیگری، با موفقیت همراه بوده است. او یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان نسل خود با ثروت خالص تخمینی ۳۶۰ میلیون دلار است.

لیدی گاگا

وقتی لیدی گاگا وارد صحنه موسیقی شد، قطعا یک ستاره متولد شد! آلبوم‌ها و فروش دیجیتالی این خواننده غولی را به نمایش گذاشت که او در مدت کوتاهی به آن بدل شد. این خواننده در سال‌های گذشته میلیون‌ها دلار به دارایی خالصش افزود. از سال ۲۰۲۴ این رقم به ۳۲۰ میلیون دلار رسیده است.

شکیرا

شکیرا پس از تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین‌های موسیقی لاتین، راه خود را با آهنگ‌های انگلیسی‌زبان ادامه داد. آهنگی که شکیرا را به یک پدیده جهانی بدل کرد، بزرگ‌ترین موفقیت حرفه‌ای او، آهنگ «واکا واکا» بود. این آهنگ که برای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ نوشته و ضبط شد، به رتبه یک در ۱۷ کشور رسید و در حال حاضر بیش از ۳.۸ میلیارد بازدید در یوتیوب دارد.

تا سال ۲۰۲۴، دارایی خالص این خواننده حدود ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

منبع: ایندیپندنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *