اتفاق عجیب و تاریخی در باشگاه استقلال؛ یک مدیر خارجی در راه است!

مدیرعامل استقلال تصمیم دارد تا یک مدیر خارجی را به این باشگاه بیاورد.

به گزارش روبرو نیوز آکادمی باشگاه استقلال سال گذشته با حواشی نسبتا زیادی به کار خود پایان داد. بعد از کسب نتایج مطلوب در زمان مدیریت آرش برهانی در این آکادمی و کسب 2 عنوان پیاپی قهرمانی در رده سنی امیدها و همچنین برتری‌های پیاپی در دربی‌های متعدد در این سال‌ها در رده‌های سنی مختلف، با روی کار آمدن اصغر حاجیلو، یکی از پیشکسوتان مطرح استقلالی، دوره رو به زوال رده‌های سنی تیم مطرح پایتخت در لیگ‌های پایه آغاز شده تا جایی که در فصل اخیر این تیم یکی از ضعیف‌ترین نتایج خود در آکادمی را در سال‌های اخیر به ثبت رساند.

بارگذاری مدارک اکبرپور به‌جای حاجیلو
این در حالی است که طبق گزارش برخی رسانه‌ها مدتی است اصغر حاجیلو از مدیریت آکادمی باشگاه استقلال کنار رفته و فعلا فردی مسئولیت کلی آکادمی این باشگاه را برعهده ندارد. طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، مدیران آکادمی باشگاه‌های دارای مجوز، باید مدرک A آسیا داشته باشند که اصغر حاجیلو فاقد چنین مدرکی است و به همین دلیل وی به‌صورت اتوماتیک از مدیریت این باشگاه جدا شده است؛ هر چند این چهره در گفت‌وگویی مدعی شد در برهه‌های زمانی گذشته نیز مدیران آکادمی هیچ‌کدام چنین مدرکی نداشته‌اند و به‌جای آنها مدارک مربیان دیگری برای صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری می‌شده است.

بر همین اساس طبق شنیده‌ها در دوره اخیر هم به‌جای اصغر حاجیلو، مدارک سیاوش اکبرپور که این مدرک را دارد، بارگذاری شده تا باشگاه استقلال در راه صدور مجوز حرفه‌ای با مشکلات عدیده گذشته مواجه نشود. نکته قابل توجه اینکه حاجیلو در این مورد نیز گفته بود: «امیدوارم دوستان یادشان نرفته باشد که فصل گذشته نیز آرش برهانی مدرکی که مد‌نظر آنها بود را نداشت و به‌جای آرش، نام خسرو حاج‌خلیل را معرفی کرده بودند! دوباره می‌گویم از ریاست آکادمی باشگاه استقلال استعفا نداده‌ام اما آقای خطیر مختار است هر که را که می‌‌خواهد در این سمت بگذارد.»

چرا درباره آکادمی تصمیم‌گیری نمی‌شود؟
باشگاه استقلال تصمیم دارد به‌زودی از افراد واجد شرایط یک نفر را به‌عنوان ریاست آکادمی این باشگاه انتخاب کند. برهمین اساس از چندی پیش نیز قرار است جلسه‌ای به‌منظور تصمیم‌گیری درخصوص مباحث کلان آکادمی در باشگاه استقلال برگزار شود که این جلسه تا به امروز به تاخیر افتاده و زمان برگزاری این جلسه هنوز مشخص نشده است.
از باشگاه استقلال خبر می‌رسد از آن جایی که تصمیم‌گیری درباره واگذاری مالکیت و امتیاز این باشگاه در دستورکار قرار گرفته و احتمالا دوشنبه آینده (پس‌فردا) در جلسه مهمی، تکلیف این امر مشخص خواهد شد، از همین رو تمامی جلسات دیگر با موضوعات فرعی نسبت به موضوع انتقال مالکیت، در باشگاه استقلال تحت‌الشعاع قرار گرفته و فعلا تمامی نگاه‌ها روی جلسه دوشنبه متمرکز شده است. این در شرایطی است که این اتفاقات تا جایی تاثیرگذار واقع شده‌اند که قرارداد کارکنان و پرسنل باشگاه برای سال جدید نیز هنوز بسته نشده است. همچنین چند جلسه اخیر هیات‌مدیره در گذشته نزدیک نیز احتمالا به این دلیل لغو شده باشد.
همه گزینه‌های مدیریت بعدی آکادمی استقلال
این در حالی است که با پایان کار احتمالی حاجیلو در آکادمی استقلال، از حالا گزینه‌های زیادی برای ریاست جدید آکادمی این باشگاه مطرح شده‌اند. نکته قابل توجه اینکه حاجیلو دو روز پیش در گفت‌وگویی تاکید کرده بود: «با صراحت می‌گویم تا همین امروز یعنی ۲۸ فروردین استعفا نداده‌ام و شایعاتی که پیرامون این مساله در فضای مجازی مطرح شده، اصلا صحت ندارد.» با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد کار حاجیلو در استقلال تمام شده باشد؛ هر چند اگرچه برخی رسانه‌ها از این موضوع خبر می‌دهند سیروس دین‌‌محمدی و آرش برهانی ملی‌پوشان اسبق استقلال از‌جمله کاندیداهای احراز سمت ریاست آکادمی استقلال محسوب می‌‌شوند اما شنیده‌ها از این حکایت دارد که مدیران باشگاه در تلاش هستند تا امید روانخواه دیگر پیشکسوت استقلالی که اتفاقا او نیز روابط صمیمانه‌ای با مدیرعامل آبی‌ها دارد را به‌جای حاجیلو انتخاب کند.

البته روانخواه هم‌اکنون با تیم پارس‌جم قرارداد دارد و تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول یعنی حدود یک‌ماه دیگر باید در این تیم حضور داشته باشد. همچنین از دیگر گزینه‌ها نیز می‌توان به نام مهدی پاشازاده نیز اشاره کرد. پیشکسوت استقلالی که شنیده می‌شود با توصیه اولیایی، به علی خطیر معرفی شده است. اینها همه در حالی است که از باشگاه استقلال خبر می‌رسد مدیرعامل آبی‌ها درصدد آن بوده تا یک خارجی را به‌عنوان مدیر برای رأس آکادمی استقلال انتخاب کرده تا سایر مربیان داخلی در رده‌های سنی مختلف زیرنظر وی به فعالیت بپردازند.

برنامه توسعه جوانان تصویب شد
در مرحله دوم بارگذاری مدارک جهت صدور مجوز حرفه‌ای، باشگاه‌ها باید مدارک مرتبط به آکادمی‌های خود را تا تاریخ 30 بهمن‌ماه سال گذشته در سامانه تعریف شده از سوی AFC بارگذاری می‌کردند. در این بخش مهم‌ترین موضوعی که باشگاه روی آن متمرکز شده به تدوین برنامه توسعه جوانان مربوط شده و تلاش‌ها برای رساندن این طرح به ددلاین ارائه شده، ادامه پیدا کرد. حال شنیده می‌شود بعد از تصویب این برنامه، سند آن برای صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *