چرا برندهای مشهور مد و فشن لوگوی خود را تغییر میدهند
به گزارش روبرو نیوز ، یک برند مد جهانی باید تعادل خود را حفظ کرده و هویت سبکی را که در طول سالها به سختی با روندهای فعلی سازگار کرده است را حفظ کند. برای برخی از آنها، لوگوهای در حال تغییرشان، منعکس کننده نوآوری و خلاقیت، طی دهه ها تولید محصول، بازارها و پایگاه های مصرف کننده است. اینفوگرافیک زیر، تکامل لوگوی ۶ برند مد را در گذر زمان به تصویر می کشد.
نایکی و آدیداس: داستان دو برند مشهور کفش
بزرگترین شرکت کفش جهان، نایکی، مسیر خود را به عنوان Blue Ribbon Sports در سال ۱۹۶۴ آغاز کرد. در سال ۱۹۷۱، آنها با الهام از الهه یونانی پیروزی به نایکی تغییر نام دادند.
لوگوی معروف swoosh برند نایکی در سال ۱۹۷۱ توسط کارولین دیویدسون طراحی شد که در آن زمان دانشجوی طراحی گرافیک دانشگاه ایالتی پورتلند بود. او برای کارش ۳۵ دلار (حدود ۲۷۰ دلار امروز) دستمزد گرفت. دوازده سال بعد، فیل نایت، یکی از بنیانگذاران نایکی، ۵۰۰ سهم نایکی او را نگه داشته که فروخته نشده، باقی مانده است.
در جدول زیر دفعات تغییر لوگوی برندهای مد بزرگ جهان را ببینید:
ریشه قدیمی آدیداس به آلمان ۱۹۲۰ بر می گردد. این شرکت که توسط آدولف داسلر تأسیس شد، در سال ۱۹۴۷ به آدیداس و پوما تقسیم شد.
داسلر سه خط نمادین را از یک شرکت ورزشی آلمانی دیگر در سال ۱۹۴۷ خرید. در سال ۱۹۵۲، این خطها برای اولین بار در کفش های آدیداس در بازی های المپیک تابستانی به نمایش درآمد.
در حال حاضر، شرکت آدیداس لوگوهای متعددی را بسته به خط تولید محصولات به کار می برد. این موارد شامل نمادهای زیر می شوند: آرم افقی شبیه برگ شنبلیله (آدیداس اورجینال)، نشان منحنی بر روی یک دایره (آدیداس استایل) یا نماد کوهستان مورب در بالای نام برند (آدیداس پرفورمنس).
منبع: روزیاتو