تصمیم شخصی یک بخشدار و جنجال بر سر افغان‌ها

روبرونیوز: اقدام یک بخشدار در اصفهان در خصوص دانش‌آموزان اتباع خبرساز شده است.

کد مطلب: ۳۱۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم شخصی یک بخشدار و جنجال بر سر افغان‌ها
به گزارش روبرونیوز،

علی‌رغم وجود دستورالعمل آموزش‌و‌پرورش برای تحصیل اتباع غیرایرانی و بخشنامه صادر‌شده از سوی دادستان کشور اما براساس شنیده‌های «فرهیختگان»، دستورالعمل موجود و بخشنامه دادستان کشور در رابطه با تحصیل اتباع غیرایرانی نادیده گرفته شده است. براساس گزارش‌ها در روستای رحیم‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان اصفهان، مدیران محلی مانع ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی جدید شده‌اند. 

15 دانش‌آموز افغانستانی ساکن ‌‌این روستای رحیم‌آباد و بخش مرکزی شهرستان اصفهان، با وجود اینکه اتباع قانونی حاضر در کشورند و مدارک هویتی آنها کامل است اما مسئولان این روستا، از جمله رئیس شورای روستای رحیم‌آباد، اجازه ثبت‌نام آنها نداده‌اند. 

براساس گفته‌های اتباع مجاز افغانستانی بیش از سه دهه است که این خانواده‌های افغانستانی در میان اهالی این روستا زندگی می‌کنند. تا پیش از امسال، این اتباع مجاز مشکلی در تحصیل فرزندان‌شان نداشتند اما به یکباره، ظاهرا و براساس شنیده‌های «فرهیختگان» از منابع دیگر، رئیس شورای روستا اجازه ثبت‌نام به دانش‌آموزان اتباع نداده است.

رئیس شورای روستا در توضیح این اقدام خود می‌گوید که براساس ارجاع خانواده‌ها به وی و نارضایتی از حضور دانش‌آموزان اتباع، همراه با بخشدار به این جمع‌بندی رسیده‌اند که مانع ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی شوند. صفایی می‌‌گوید که اتباع افغانستانی بو می‌دهند. همچنین اذعان می‌کند که مثلا دانش‌آموز کلاس دومی اتباع یازده ساله است. 

وی می‌گوید: «ما برای جلوگیری از تنش میان اتباع و روستاییان، به مدیر روستای رحیم‌آباد پیشنهاد دادیم تا امسال اتباع را ثبت‌نام نکند؛ با توجه به اینکه منطقه اغلب اتباع را ثبت‌نام نکردند تا حساسیت بیشتر شود.»

رئیس شورای روستای رحیم‌آباد اصفهان می‌گوید که این دستورها از سوی بخشدار ابلاغ شده است: «در بند ابلاغ‌شده از سوی بخشدار، نوشته شده است که با توجه به سکونت اتباع در روستا، بهیار و شورا موظفند که به مالک و ساکن نامه بزنند و روستا را تخلیه کنند. در بند دیگر نوشته شده است که جهت اطلاع آموزش‌و‌پرورش، شورا و دهیار روستا مقرر شد که یک مدرسه بلااستفاده در دهستان برای تحصیل اتباع درنظر گرفته شود.»

 

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار