سوءاستفاده سامانه‌های فروش بلیت از اعیاد مذهبی

بلیت پرواز تهران - مشهد: ۹ میلیون تومان

بررسی سایت‌های فروش بلیت نشان می‌دهد قیمت پرواز تهران-مشهد برای روز‌های پایانی هفته آینده به ۹ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان افزایش یافته است. سایت سفرمارکت بلیت پرواز هواپیمایی چابهار را با این قیمت به فروش می‌رساند.

کد مطلب: ۳۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بلیت پرواز تهران - مشهد: ۹ میلیون تومان
به گزارش روبرونیوز،
با نزدیک شدن به ایام ولادت امام رضا (ع)، بلیت پرواز‌های مسیر تهران-مشهد به رقم بی‌سابقه ۹.۴ میلیون تومان افزایش یافته است؛ ولی سازمان هواپیمایی هم همچنان وعده برخورد با گرانفروشان را می‌دهد.
 
 به‌طور معمول با نزدیک شدن به روز ولادت امام رضا(ع) (۱۹ اردیبهشت) تقاضا برای سفر از اقصینقاط کشور به شهر مقدس مشهد افزایش می‌یابد.
 
بررسی سایت‌های فروش بلیت نشان می‌دهد قیمت پرواز تهران-مشهد برای روز‌های پایانی هفته آینده به ۹ میلیون و ۴۱۲ هزار تومان افزایش یافته است.
 
سایت سفرمارکت بلیت پرواز هواپیمایی چابهار را با این قیمت به فروش می‌رساند. بلیت پرواز هواپیمایی کاسپین نیز در مسیر پروازی ذکر شده بیش از ۶.۱ میلیون تومان است.
 
اسنپ تریپ هم بلیت پرواز مشهد-تهران برای روز ۱۹ اردیبهشت را با قیمت ۷ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰ تومان به فروش می‌رساند. این سایت سابقه بدی در فروش بلیت پرواز تهران-مشهد-تهران دارد که اواخر ماه گذشته خبرگزاری تسنیم گزارشی را درباره آن منتشر کرده بود.
 
قیمت پرواز از سایر شهر‌ها به مقصد مشهد نیز افزایش قابل توجهی داشته است؛ به‌عنوان مثال هواپیمایی تابان بلیت پرواز شیراز-مشهد را با قیمت حدود ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشد.
 
اواخر سال قبل و در آستانه شروع سفر‌های نوروزی، سازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای وعده جلوگیری با گرانفروشی و سوداگری در بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری را داده بود.
 
این سازمان اعلام کرد: «برای جلوگیری از گران‌فروشی و سوداگری بلیت هواپیما، به‌طور مستمر بر فروش بلیت، عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی نظارت می‌کند. با آغاز سفر‌های نوروزی، بازرسی‌های مشترک این سازمان و وزارت صمت به‌صورت سرزده انجام می‌شود و در صورت تخلف، شرکت‌ها و دفاتر متخلف به مراجع قانونی معرفی خواهند شد. در ۹ ماه گذشته، بیش از ۵۰۰ سایت و دفتر غیرمجاز تعلیق شده‌اند.
 
مسافران باید بلیت خود را از سایت‌های معتبر خریداری و صحت آن را در وب‌سایت شرکت‌های هواپیمایی بررسی کنند. همچنین، شرکت‌های هواپیمایی موظف‌اند دستورالعمل حقوق مسافر را رعایت کرده و اطلاعات آن را در اختیار مسافران قرار دهند. با هدف کاهش تأخیر پرواز‌ها و افزایش رضایتمندی مسافران، مرکز مدیریت و کنترل پرواز‌ها و خدمات مسافران نوروزی (OCC) راه‌اندازی شده است. همچنین در برخی فرودگاه‌ها که امکان اسکان کافی در هتل وجود ندارد، تدابیر جایگزین در نظر گرفته شده است.
 
مسافران می‌توانند شکایات خود درباره گران‌فروشی یا فروش اجباری بلیت را در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس caa.gov.ir ثبت و پیگیری کنند.»

پایان خبر|

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار