راز مخترع مرموز بیت‌کوین بالاخره فاش می‌شود؟ | ساخت مستندی درباره خالق ناشناس ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان

روبرونیوز: شبکه اچ بی او با انتشار مستند «پول الکتریک: رمز و راز بیت کوین» قصد دارد نقاب خالق ناشناس ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان را بردارد.

کد مطلب: ۳۱۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
راز مخترع مرموز بیت‌کوین بالاخره فاش می‌شود؟ | ساخت مستندی درباره خالق ناشناس ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان
به گزارش روبرونیوز،

اطلاعات بسیار کمی در مورد ساتوشی ناکاموتو، خالق مشهور ارز دیجیتال بیت کوین وجود دارد. نام واقعی او چیست؟ او وقعاً کیست و تا چه اندازه ثروتمند است؟

کالن هابک، کارگردان، در مستند جدید خود تلاش می‌کند تا هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو را کشف و بر ملا کند. این مستند در روز ۱۷ مهر به اکران درخواهد آمد.

در خلاصه این مستند آمده است: «در مستند پول الکتریک: رمز و راز بیت کوین، کالن هابک به یکی از مشهورترین معما‌ها در دنیای فناوری و امور مالی می‌پردازد: منشأ بیت کوین و هویت خالق ناشناس آن، ساتوشی ناکاموتو».

بیش از یک دهه پس از ناپدید شدن ساتوشی، بیت کوین اکنون نظم مالی جهانی را دگرگون و کشور‌ها را وادار کرده است تا در ماهیت پول تجدید نظر کنند.

قدرت و تأثیر بیت کوین در دنیا به طور بالقوه ساتوشی را تبدیل به ثروتمندترین فرد زمین می‌کند. هابک به دلیل کند و کاوش در دنیای دیجیتال شناخته می‌شود و این بار در تلاش است تا سرنخ‌هایی درباره بیت کوین را دنبال کند و علت محبوبیت و ارزش در حال افزایش آن را بررسی کند.

این مستند با در پیش گرفتن رویکردی طنز، اما تخصصی برای تمام افرادی که به دنیای رمز ارز علاقه دارند مناسب است.

مستند پول الکتریک تحقیقاتی هیجان‌انگیز در سراسر جهان در مورد مخترع مرموز بیت کوین انجام می‌دهد. هابک با کسانی روبرو می‌شود که می‌توانند ساتوشی باشند و به دنبال رسیدن به پاسخ این سوال‌ها است: چه کسی در رأس قدرت بیت کوین است؟ مزایای این رمز ارز برای زندگی روزمره در آینده چه خواهد بود؟

هابک بهترین فرد برای کشف هویت واقعی ناکاموتو است. هابک در سال ۲۰۲۱ با انتشار یک مستند به بررسی کیو اِنان، یک جنبش سیاسی راستگرا در آمریکا پرداخت.

مستند او در سال ۲۰۱۷ درباره نشت مواد شیمیایی به آب مصرفی نیز به یک کیفرخواست علیه کل سیستم آمریکا به منظور محافظت از آب آشامیدنی منجر میشد و راز‌هایی درباره پر قدرت‌ترین مسئولان دولتی آمریکا فاش کرد.

پیش از آن نیز هابک به بررسی و افشا حقایق درباره استفاده شرکت‌ها و دولت‌ها از اطلاعات افراد در اینترنت پرداخته بود.

این مستند جدید به تهیه کنندگی و کارگردانی کالن هابک؛ تهیه شده توسط آلینا سولودنیکوا، جسی دیتر، و اسکات هولروید است. آدام مک کی، تاد شولمن، کالن هابک و تیلور جونز نیز تهیه کننده اجرایی این مستند هستند.

منبع : فرارو
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار