پاول دوروف بالاخره آزاد شد

روبرونیوز: دوروف ۳۹ ساله روس تبار، اواخر روز شنبه در فرودگاه لو بورژه در خارج از پاریس دستگیر شد.

کد مطلب: ۲۹۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پاول دوروف بالاخره آزاد شد
به گزارش روبرونیوز،

پاول دوروف، موسس و رئیس تلگرام، طبق قرار قبلی برای حضور در دادگاهی در فرانسه از زندان آزاد شد، تا با اتهامات احتمالی عدم کنترل محتوای افراطی و غیرقانونی در برنامه پیام‌رسان محبوب پس از دستگیری در آخر هفته روبرو شود.

دوروف ۳۹ ساله روس تبار، اواخر روز شنبه در فرودگاه لو بورژه در خارج از پاریس دستگیر شد.

یک منبع نزدیک به این پرونده به خبرگزاری فرانسه گفت که پس از تقریباً چهار روز بازجویی در بازداشت توسط بازرسان فرانسوی، وی به مقامات قضایی تحویل داده شد تا اقدامات بعدی را اتخاذ کنند.

یک قاضی در پاریس تصمیم خواهد گرفت که آیا دورف را متهم کند یا نه، و سپس قوه قضاییه در مورد اینکه آیا او در بازداشت قرار خواهد گرفت یا اجازه آزادی وی، احتمالاً تحت کنترل قضایی با محدودیت‌هایی در تحرکاتش، صادر خواهد شد.

بنابر گفته منابع آگاه، دوروف به ظن ۱۲ جرم مرتبط با ناتوانی در مهار محتوای افراطی و مجرمانه در تلگرام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این غول فناوری، تلگرام را در حالی تأسیس کرد که یک دهه پیش در حال ترک زادگاهش روسیه بود. رشد آن به صورت تصاعدی بوده است، به طوری که این برنامه اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر دارد.

دوروف یک شخصیت مرموز که به ندرت در ملاء عام صحبت می‌کند، شهروند روسیه، فرانسه و امارات متحده عربی است که تلگرام در آنجا مستقر است.

مجله فوربس ثروت فعلی او را ۱۵.۵ میلیارد دلار تخمین می‌زند.

 

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار