روز جهانی شکلات | قدمت این خوراکی خوش‌طعم به کی و کجا می‌رسد؟

هر سال در ۷ جولای، روز جهانی شکلات به دوستداران شکلات در سراسر جهان اجازه می دهد تا بدون هیچ احساس گناهی از خوراکی مورد علاقه خود لذت ببرند.

کد مطلب: ۲۷۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
روز جهانی شکلات | قدمت این خوراکی خوش‌طعم به کی و کجا می‌رسد؟

به گزارش روبرونیوز، در این روز انواع خوراکی‌های ساخته شده از شکلات، از جمله شیر شکلات، شکلات داغ، کیک شکلاتی، براونی یا هر چیزی که با شکلات پوشیده شده است را جشن می‌گیرد.

شکلات از دانه درخت کاکائو گرمسیری تئوبروما به دست می آید. کاکائو حداقل برای سه هزار سال کشت شده است و در مکزیک، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی رشد می‌کند. اولین مستندات شناخته شده استفاده از دانه‌های کاکائو مربوط به حدود 1100 سال قبل از میلاد است.

4 نوع رایج شکلات

شکلات شیرین نشده – جامدات کاکائو و کره کاکائو به نسبت های مختلف.

شکلات شیرین – مواد جامد کاکائو، کره کاکائو یا سایر چربی ها و شکر.

شکلات شیری - شکلات شیرین با پودر شیر یا شیر تغلیظ شده.

شکلات سفید – کره کاکائو، شکر و شیر اما بدون مواد جامد کاکائو.

بیشتر مردم شکلات را دوست دارند. در واقع از هر ده نفر نه نفر عاشق شکلات هستند. حدود 1 میلیارد نفر هر روز شکلات می خورند. شکلات علاوه بر این که طعم بسیار خوبی دارد، فوایدی نیز برای سلامتی دارد.

شکلات

شکلات سطح سروتونین و دوپامین را افزایش می دهد که به تقویت خلق و خوی کمک می کند. شکلات تلخ نیز می تواند به ویژه برای شما مفید باشد.

شکلات تلخ منبع قوی آنتی اکسیدان است، به علاوه به بهبود جریان خون، کاهش فشار خون و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

تاریخچه روز جهانی شکلات

معلوم نیست چه کسی این روز را تعیین کرده است. شکلات برای اولین بار در سال 1550 به اروپا آورده شد. اولین روز جهانی شکلات در سال 2009 جشن گرفته شد.

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار