۶ غذای سیاه مغذی برای کاهش وزن | از شر چربی‌های سرسخت خلاص شوید

در تلاش برای کاهش وزن، خوردن غذاهای مناسب مهم است. غذاهای سیاه که سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

کد مطلب: ۲۷۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
6 غذای سیاه مغذی برای کاهش وزن | از شر چربی‌های سرسخت خلاص شوید

به گزارش روبرونیوز، برخی از غذاهای سیاه رنگ، مواد مغذی هستند که می توانند مکمل خوبی برای رژیم کاهش وزن شما باشند. این منابع غذایی تیره رنگ می‌توانند به شما کمک کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، هوس‌های غذایی را کاهش و حتی متابولیسم خود را افزایش دهید.

اگر به این فکر می کنید که کدام غذاهای سیاه برای کاهش وزن مفید هستند، نگران نباشید! در اینجا فهرستی از برخی از بهترین مواد غذایی سیاه برای کاهش وزن وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم چگونه غذاهای سیاه می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

غذای سیاه چیست؟

غذاهای سیاه ممکن است عجیب به نظر برسند. آنها رنگ تیره خود را به طور طبیعی از آنتوسیانین ها می گیرند که آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و ممکن است به کاهش وزن کمک کنند.

غذاهای سیاه مانند لوبیا سیاه، شاه توت و برنج سیاه خاکی در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند. آنها مغذی هستند و می توانند به کاهش وزن کمک کنند.

غذاهای سیاه چگونه به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

گنجاندن غذاهای سیاه در رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن به چندین روش کمک کند. رنگ تیره آنها اغلب از آنتوسیانین ها می آید، آنتی اکسیدانی که ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند.

قند خون ثابت به معنای هوس های کمتر و کاهش انرژی است که می تواند به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند. علاوه بر این، بسیاری از غذاهای سیاه مانند لوبیا سیاه و توت سیاه سرشار از فیبر هستند.

طبق مطالعه ای که در Nutrients Review-Journal منتشر شده است، فیبر باعث می شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و به شما کمک می کند در مقابل خوردن تنقلات ناسالم مقاومت کنید. طبق مطالعه‌ای که در مجله Food Research International Journal منتشر شده است، فیبر موجود در غذاهای سیاه نیز به مدیریت وزن کمک می کند.

۶ غذای سیاه برای کاهش وزن که حتما باید امتحان کنید

در اینجا برخی از بهترین غذاهای سیاه وجود دارد که به شما کمک می کند تا به اهداف کاهش وزن خود برسید.

1. لوبیا سیاه

لوبیا سیاه سرشار از پروتئین، مواد مغذی و فیبر است. بر اساس مطالعه ای که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شده است، افرادی که بیشتر حبوبات می خورند و رژیم غذایی مبتنی بر حبوبات را دنبال می کنند، چربی بدنشان به خصوص چربی شکم کمتر است. همچنین به فرد کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کند و کالری دریافتی کلی را کاهش دهد.

2. برنج سیاه

برنج سیاه سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان ها به ویژه آنتوسیانین است که می تواند به کاهش التهاب و مدیریت وزن کمک کند. همچنین در مقایسه با برنج سفید دارای شاخص گلیسمی پایین تری است که منجر به کنترل بهتر قند خون و مدیریت وزن می شود.

kh.j

3. شاه توت

توت سیاه کالری کمی دارد که باعث سالم بودن آن می شود. توت سیاه محتوای آب بالایی دارند که بدون افزودن کالری به غذا حجم می دهد.

غذاهایی با محتوای آب بالا می‌توانند به شما کمک کنند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و هیدراته بمانید، که برای مدیریت وزن مفید است.

inside_1-Black-Foods-in-diet

4. دانه چیا

دانه‌های چیا سیاه سرشار از فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که همگی برای کاهش وزن مفید هستند.

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله پزشکی سلامت منتشر شده است، می‌تواند آب را جذب کند و در معده شما منبسط شود، به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و هوس‌ها را کاهش دهید.

5. دانه کنجد سیاه

دانه های کنجد سیاه حاوی چربی های سالم از جمله چربی های اشباع نشده و تک غیراشباع هستند. این چربی ها می توانند به کاهش هوس کمک کنند و منبع انرژی ثابتی را فراهم کنند و از پرخوری جلوگیری کنند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

6. عدس سیاه

عدس سیاه سرشار از پروتئین است که برای ساخت و حفظ توده عضلانی ضروری است. افزایش توده عضلانی می تواند سرعت متابولیسم شما را افزایش داده و کمک کند حتی در حالت استراحت کالری بیشتری بسوزانید.

پروتئین باعث ایجاد احساس سیری می شود که می تواند با مهار گرسنگی و کاهش احتمال پرخوری، کالری دریافتی کلی را کاهش دهد. آنها منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده هستند که به طور مداوم انرژی تولید می‌کنند و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد.

این می تواند از سقوط انرژی جلوگیری کند و هوس خوردن غذاهای شیرین و پر کالری را کاهش دهد که به نوبه خود می تواند به کاهش وزن کمک کند.

fvsdeسایر فواید غذاهای سیاه

1. آنتی اکسیدان بالا

غذاهای سیاه مانند توت سیاه، برنج سیاه و لوبیا سیاه سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه آنتوسیانین هستند که به خنثی کردن رادیکال های آزاد و کاهش استرس اکسیداتیو کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در غذاهای سیاه دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند به کاهش التهاب در بدن کمک کنند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهند.

2. سرشار از مواد مغذی

غذاهای سیاه اغلب مملو از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. به عنوان مثال، لوبیا سیاه سرشار از فولات، منیزیم و آهن است، در حالی که دانه کنجد سیاه سرشار از کلسیم و روی است. بسیاری از غذاهای سیاه سرشار از فیبر رژیمی هستند که از سلامت گوارش حمایت می‌کند، به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و باعث سیری می‌شود.

عوارض جانبی افزودن غذاهای سیاه به رژیم کاهش وزن

در حالی که مصرف غذاهای سیاه به طور کلی بی خطر هستند، باید از چند عارضه جانبی بالقوه آگاه باشید.

1. مشکلات گوارشی

برخی از غذاهای سیاه، به ویژه حبوبات مانند لوبیا سیاه و عدس، سرشار از فیبر هستند. در حالی که فیبر برای کاهش وزن و سلامت کلی عالی است، افزایش سریع مصرف می تواند منجر به نفخ، گاز و گرفتگی عضلات شود.

2. واکنش های آلرژیک

مانند هر غذایی، احتمال آلرژی به غذاهای سیاه وجود دارد. اگر پس از مصرف یک غذای سیاه خاص، علائم غیرعادی را تجربه کردید، بلافاصله آن را متوقف کنید و با پزشک مشورت کنید.

3. سنگ کلیه

برخی از غذاهای سیاه، مانند توت سیاه، حاوی اگزالات هستند که می تواند در ایجاد سنگ کلیه در افراد مستعد به آن نقش داشته باشد. برای جلوگیری از عوارض، اعتدال را رعایت کنید و در صورت داشتن سابقه سنگ کلیه، با پزشک خود مشورت کنید.

این را در نظر داشته باشید!

گنجاندن این غذاها در یک رژیم غذایی متعادل، همراه با فعالیت بدنی منظم و سایر انتخاب های خوب سبک زندگی، می تواند به کاهش وزن و حفظ سلامت کلی کمک کند.

با این حال، درک این نکته ضروری است که هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند کاهش وزن را تضمین کند، بنابراین یک رویکرد متعادل به تغذیه و سبک زندگی مورد نیاز است

منبع : health shots
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار