فراموش کردن اسم‌ها به معنی ابتلا به آلزایمر است؟

روبرونیوز: تعداد موارد زوال عقل در جهان رو به افزایش است و پرسش‌هایی را برای افراد مبتلا، خانواده‌ها و متخصصان به‌ وجود آورده است، مثلا اینکه فراموش کردن اسم‌ها به معنی ابتلا به آلزایمر است؟

کد مطلب: ۳۰۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
فراموش کردن اسم‌ها به معنی ابتلا به آلزایمر است؟
به گزارش روبرونیوز،

 

زوال عقل از نظر فنی یک بیماری نیست بلکه اصطلاحی برای اختلال در توانایی تفکر، به خاطر سپردن یا تصمیم‌گیری است، با این حال یکی از ترسناک‌ترین اختلال‌ها در سنین بالا محسوب می‌شود.

با ورود افراد به دهه ۹۰ سالگی، میزان بروز این اختلال به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. بر اساس آمارها حدود پنج درصد افراد ۷۱ تا ۷۹ ساله زوال عقل دارند، در حالی که حدود ۳۷ درصد افراد در حدود ۹۰ سال با آن دست به گریبان‌اند.

افراد مسن ممکن است نگران از دست‌ دادن عملکرد مغزی و همچنین هزینه و فشار ناشی از مراقبت از مبتلایان به زوال عقل باشند.

نتایج مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ تخمین می‌زند که در ایالات متحده هزینه‌های زندگی برای مراقبت از یک فرد مبتلا به آلزایمر‌ــ شایع‌ترین شکل زوال عقل‌ــ به حدود ۳۲۹ هزار و ۳۶۰ دلار می‌رسد. این رقم بدون شک رو به افزایش است و فشار بیشتری روی سیستم‌های خدمات و ‌تامین اجتماعی وارد خواهد کرد.

در ماه‌های اخیر به‌دلیل رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده، صحبت‌ها و گزارش‌های زیادی درباره زوال عقل مطرح شد.

در درجه اول، باید بدانیم که زوال عقل را نمی‌توان از راه دور یا از طریق فردی که پزشک نیست، تشخیص داد؛ زیرا برای شناسایی این بیماری به معاینه پزشکی دقیق نیاز است.

گاهی اوقات حتی تصویربرداری از مغز نیز ضروری است. بنابراین گهگاه فراموش کردن یک کلمه یا حتی جایی که کلیدهایتان را گذاشته‌اید، به معنای ابتلا به زوال عقل نیست.

از دست دادن حافظه انواع مختلفی دارد و می‌تواند به دلایل مختلف مانند بیماری‌های دیگر، زمین خوردن یا مصرف برخی داروها از جمله گیاهان دارویی، مکمل‌ها یا داروهای بدون نسخه به وجود آید.

منبع : ایندیپندنت
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار