لباس تحسین‌برانگیز اولین رئیس‌جمهور زن مکزیک در روز تحلیف را ببینید | روایت جالب طراح لباس از آماده‌سازی آن

روبرونیوز: مکزیک اول اکتبر ۲۰۲۴ یک رویداد تاریخی و نقطه عطفی مهم را شاهد بود: انتخاب کلودیا شینبام به‌عنوان اولین رئیس‌جمهوری زن و نخستین رهبر یهودی‌تبار در تاریخ این کشور که با پیراهنی سفید با نقش‌ونگارهایی غنی برآمده از صنایع دستی بومی مکزیک، در برابر عموم حاضر شد.

کد مطلب: ۳۱۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
لباس تحسین‌برانگیز اولین رئیس‌جمهور زن مکزیک در روز تحلیف را ببینید | روایت جالب طراح لباس از آماده‌سازی آن
به گزارش روبرونیوز،

 

شینبام ۶۲ ساله، شهردار سابق مکزیکوسیتی و دانشمند اقلیم‌شناس که تبارش به مهاجران یهودی از لیتوانی و بلغارستان می‌رسد، در مراسم تحلیفش به‌عنوان رئیس‌جمهوری مکزیک، با لباسی از کارهایی کلودیا واسکز آکوینو، هنرمند گلدوزی و یکی از علاقه‌مندان به طرح‌های بومی، ظاهر شد؛ لباسی که نمایانگر ارتباط عمیق او با میراث فرهنگی و سنت‌های بومی مکزیک بود.

رئیس‌جمهور مکزیک

لباس عاجی‌رنگ شینباوم با بیش از ۱۰۰ گل با دست گلدوزی‌شده روی دامن و سرآستین با جزئیات بسیار و طراحی‌های نمادین، پیام اتحاد، قدرت و حمایت از فرهنگ بومی این کشور را منتقل می‌کرد.

به گزارش مکزیکو نیوز دیلی، کلودیا واسکز ۴۱ ساله، هنرمند اهل ایالت جنوبی اوآخاکا، از اینکه طراحی‌اش در چنین لحظه تاریخی بر تن رئیس‌جمهوری جدید قرار گرفته است، احساس غرور می‌کند.

او که رئیس انجمن صنعتگران بومی اوآخاکا است، در مورد سفارش این لباس گفت: «حدود یک سال پیش بود که تیم شینبام از من خواست این طراحی خاص را آماده کند، اما در آن زمان نمی‌دانستم این لباس برای چه کسی دوخته می‌شود.»

رئیس‌جمهور مکزیک

واسکز افزود: «به من تنها گفته شد که می‌خواهند گلدوزی‌های خاصی داشته باشد. این شد که من تصمیم گرفتم طرحی را انتخاب کنم که نشان‌دهنده زیبایی و میراث فرهنگی اوآخاکا باشد.»

شینبام از حامیان پروپاقرص طرح‌های بومی است و حتی در دوران مبارزات انتخاباتی‌ هم از لباس‌هایی با این طرح‌ها استفاده می‌کرد. این طرح‌ها که دوخت آن‌ها اغلب چندین ماه به طول می‌انجامد و هزاران دلار قیمت دارند، نمادی از حمایت او از جوامع بومی و دست‌سازه‌های محلی‌اند.

رئیس‌جمهور مکزیک

منبع : ایندیپندنت
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار