پزشکیان: اسرائیل بیخود می کند، بزند ما هم می زنیم | از آنها لولوخورخوره ساختند

روبرونیوز: مسعود پزشکیان در خصوص پاسخ به اسرائیل مواردی را مطرح کرد.

کد مطلب: ۳۰۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پزشکیان: اسرائیل بیخود می کند، بزند ما هم می زنیم | از آنها لولوخورخوره ساختند
به گزارش روبرونیوز،

 مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در اولین نشست خبری خود در قسمتی از پاسخ خود خطاب به خبرنگار یکی از رسانه‌های مصر گفت: ما به دنبال هسته‌ای نیستیم، نیستیم ولی حاضر نیستیم اسرائیلی را اینجا جلوی ما بگذارند که تا دندان مسلحش کنند و هر وقت خواستیم حرف بزنند مانند لولوخوره بگویند او می‌زندها، بیخود می‌کند بزند، ما هم می‌زنیم.

رئیسجمهور ایران گفت: ما نمی خواهیم تحریم شویم. با کسی دعوا نداریم. ما پایبند به قوانین هستیم. کاری که اسرائیل در منطقه انجام داده و کاری که اسرائیل با ترور اسماعیل هنیه در ایران شکل داد، آن ها می خواهند ما را به یک جنگ منطقه‌ای بکشند. ما تا حالا خویشتن داری کردیم ولی حق دفاع را برای خود در زمان و مکان مشخص با روش های مشخص محفوظ می‌دانیم.

وی اظهار کرد: ما هر راهی امکان داشته باشد تا بتوانیم موانع را برداریم پیش می گیریم. آنها از ما چیزی ساختند که اینگونه نیست. ما در وهله اول با همسایگان خود نگاه و زبان مشترک را ایجاد می کنیم که باهم می توانیم منطقه آرام و مملو از صلح را ایجاد کنیم. کسی که نمی گذارد این آرامش ایجاد شود قدرت های خارجی است. آن ها هستند که دعواهای اقتصادی و فرهنگی و قومیتی راه می اندازند.

رئیس جمهور افزود: تلاش می کنم ارتباطات خود را با همسایگان قوی تر و صمیمی تر کنیم. تلاش می کنیم روند اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی را بهبود ببخشیم. با آمریکا و اروپا در چارچوب هایی که توافق کردیم پایبند هستیم. ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم. آنها هستند که ما را تهدید کرده و می گویند موشک نداشته باشید مثل غزه هر وقت دلش خواست بمب بر کله ما بیاندازد.

 

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار