طراحی لباس سفر به ماه توسط یک کمپانی ایرانی + تصاویر

روبرونیوز: آکسیوم اسپیس و پرادا طراحی نوآورانه‌ای از لباس فضایی برای مأموریت‌های قمری را رونمایی کردند.

کد مطلب: ۳۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
طراحی لباس سفر به ماه توسط یک کمپانی ایرانی + تصاویر
به گزارش روبرونیوز،

در تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۳ (۱۶ اکتبر ۲۰۲۴) در کنگره بین‌المللی فضانوردی در میلان، آکسیوم اسپیس و پرادا طراحی پرواز لباس فضایی Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU) را معرفی کردند که قرار است در مأموریت Artemis III ناسا استفاده شود.

این لباس فضایی نمایانگر پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه ایمنی، تحرک، اندازه‌گیری و عملکرد است و برای انطباق با مأموریت‌های سطح ماه و فعالیت‌ها در مدار پایین زمین طراحی شده است.

لباس فضا

کمپانی اکسیوم،که توسط کمال غفاریان، کارآفرین ایرانی بنیان‌گذاری شده یکی از کمپانی های مطرح در حوزه تامین لوازم مورد نیاز ناسا برای پروژه های فصانوردی است.

کمال غفاریان ملقب به کَم غفاریان مدیر عامل و بنیان گذار شرکت اکسیوم اسپیس است که در ایران متولد شده و سالهاست در امریکا به عنوان یکی از موفق ترین بیزنسمن های دنیا شناخته میشود.

همکاری بین آکسیوم اسپیس و پرادا، مهندسی پیشرفته را با طراحی خلاقانه ترکیب می‌کند و نتیجه آن لباسی فضایی است که نه تنها نیازهای فنی سخت‌گیرانه را برآورده می‌کند، بلکه جذابیت بصری نیز دارد.

مت آندلر، رئیس آکسیوم اسپیس، بر نوآوری این همکاری تأکید کرد و گفت که این همکاری استاندارد جدیدی برای همکاری‌های بین‌صنعتی در تلاش‌های تجاری فضایی تعیین می‌کند.

لباس فضا

در مرحله توسعه، آکسیوم اسپیس از یک لایه پوششی تیره برای محافظت از فناوری‌های اختصاصی استفاده کرد، اما AxEMU نهایی دارای یک لایه بیرونی سفید خواهد بود که برای انعکاس گرما و محافظت از فضانوردان در برابر دماهای شدید و گرد و غبار قمری طراحی شده است.

لورنزو برتلی، مدیر بازاریابی گروه پرادا، به همخوانی این پروژه با ارزش‌های پرادا اشاره کرد و گفت که این پروژه به دنبال فراتر رفتن از مرزها و کشف چالش‌های جدید است.

تخصص پرادا در مواد با عملکرد بالا و تکنیک‌های نوآورانه تولید نقش مهمی در ایجاد AxEMU ایفا کرده است. تیم طراحی آنها به‌طور نزدیک با مهندسان آکسیوم اسپیس همکاری کردند تا اطمینان حاصل کنند که این لباس نه تنها فضانوردان را در برابر محیط سخت قمری محافظت می‌کند بلکه راحتی و عملکرد آنها را نیز افزایش می‌دهد.

علاوه بر این گفته شده به احتمال زیاد صاحب این لباس یک خانم خواهد بود. و این یعنی اولین زنی که به ماه قدم میگذارد این لباس را خواهد پوشید.

لباس فضا

برنامه AxEMU نمونه‌ای از پتانسیل همکاری‌های تجاری فضایی برای انقلاب در اکتشافات فضایی است. آکسیوم اسپیس از زمان دریافت اولین سفارش کار آرتمیس خود در سال ۲۰۲۲، به ارزش ۲۲۸ میلیون دلار، به‌طور فعال به دنبال همکاری با کارشناسان از صنایع مختلف برای بهبود توسعه لباس فضایی خود بوده است.

راسل رالستون، معاون اجرایی فعالیت‌های خارج از فضا در آکسیوم اسپیس، خاطرنشان کرد که این رویکرد مبتنی بر همکاری برای پیشبرد تجاری‌سازی فضا ضروری است.

با ادغام تخصص از زمینه‌های مختلف، AxEMU هدف دارد تا آنچه را که در تجهیزات اکتشاف فضایی ممکن است، دوباره تعریف کند.

منبع : axiomspace
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار