چرا سعید راد ممنوع‌الکار شده بود؟ | جزئیات ماجرا از زبان کارگردان مشهور سینما

مهدی فخیم زاده کارگردان سینما در خاطرات خود از مشکلاتی می‌گوید که به خاطر بازی در فیلم «عقاب‌ها» بر سر برخی از بازیگران آن از جمله سعید راد آمد.

کد مطلب: ۲۷۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
چرا سعید راد ممنوع‌الکار شده بود؟ | جزئیات ماجرا از زبان کارگردان مشهور سینما

به گزارش روبرونیوز، مهدی فخیم‌زاده بازیگر و کارگردان در مورد اکران فیلم عقاب‌ها و مشکلاتی که برای این فیلم و بازیگرانش رخ داد در مصاحبه‌ای گفته بود: وقتی فیلم عقاب‌ها اکران شد، به شدت مورد استقبال قرار گرفت. ولی ساخته شدن فیلمی جنگی توسط یک ارمنی، با بازی سعید راد در نقش خلبان جمهوری اسلامی چنان جنجالی به پا کرد که فخرالدین انوار و سیدمحمدبهشتی به شدت دستپاچه شده بودند. یادم است حتی در مجلس شورای اسلامی هم راجع به این فیلم سر و صدا به پا شده بود.

170259362

از هر طرف به وزارت ارشاد فشار می‌آوردند و می‌خواستند این فیلم را توقیف کنند و از اکران پایین بیاورند. ولی انوار و بهشتی که می‌دانستند این کار چه بلایی سر تولید می‌آورد به شدت مقاومت کردند. در نهایت هم برای خاموش کردن اعتراضات، ساموئل خاچیکیان کارگردان فیلم و سعید راد و جمشیدهاشم پور و یکی دیگر از هنرپیشه‌ها به نام ایلخان و همسرش زری برومند را ممنوع الکار کردند.

سعید راد

همین باعث شد که سعید راد سال ها جلای وطن کند و خاچیکیان و هاشم پور هم مجبور شوند مدت‌ها بیکاری را تحمل کنند. فقط برادران مزینانی بودند که از این ماجرا جان سالم به در بردند و از درآمد پرفروش ترین فیلم بعد از انقلاب یعنی عقاب‌ها بهره‌مند شدند.

سعید راد چندی پیش در برنامه تلویزیونی هفت، درباره موفقیت عقاب‌ها که پس از آن ممنوع التصویر شد، گفت: یک بار با فریدون جیرانی و سیروس الوند صحبت می کردیم، حساب می کردیم اگر فیلم «عقاب ها» به قیمت بلیط امروز فروخته می شد، 52 میلیارد فروش آن بود. یعنی بیش از کل فروش سال 91 سینمای ایران. چرا این فیلم انقدر موفق بود؟ چون قهرمان داشت. اما امروز جثه ها در سینمای ما تحلیل رفته است و دیگر قوی نیست.

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار