دفاع مدیر پروژه از پایتخت: با دلار ۵۰ تومانی برآورد شد، اما با دلار ۱۰۰ تومانی روی آنتن رفت

ساخت «پایتخت ۸» در یک یا دو سال آینده

علیرضا نجف‌زاده، مدیر مجموعه «پایتخت۷»، با تاکید بر اینکه برآورد هزینه‌های این سریال هیچ تفاوتی با سایر آثار تلویزیونی نداشته، گفت: «پایتخت» همواره با کمترین امکانات، بهترین کیفیت را ارائه کرده و حتی با وجود افزایش نرخ ارز، کم‌فروشی نکرده است.

کد مطلب: ۳۴۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ساخت «پایتخت ۸» در یک یا دو سال آینده
به گزارش روبرونیوز،

مدیر مجموعه تلویزیونی «پایتخت۷» گفت: ما هیچ دستمزد غیرمتعارفی در تولید این سریال ندادیم، شایعات به این دلیل است که پایتختی‌ها را مجاب کنند تا دیگر با تلویزیون کار نکنند، پیش‌بینی اینکه «پایتخت» به نوروز ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ برسد سخت است اما حتما تا یک یا دو سال آینده فصل جدید این سریال را خواهیم داشت. 

علیرضا نجف‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا درباره علت نرفتن به تاجیکستان در مجموعه «پایتخت ۷» گفت: ما در شروع، بنا بود تیم را به تاجیکستان ببریم، سفری به تاجیکستان رفتیم اما در آنجا متوجه شدیم که در این مسیر باید از ترکمنستان که شرایط خاصی دارد، عبور کنیم و این، چالش ما بود. در ادامه، ترکمنستان حتی برای بازدید هم به ما ویزا نداد.

او افزود: ترکمنستان و ازبکستان را هوایی بازدید و مسیر زمینی را هم ارزیابی کردیم اما عبور از مسیر زمینی ترکمنستان، ممکن نبود. با دوستان وزارت امور خارجه هم که مشورت کردیم گفتند رفتن به ترکمنستان، نشدنی است. تیم نویسنده مجبور شد قصه را طوری طراحی کند که بازیگران تاجیکی به ایران بیایند.

هزینه جابه‌جایی کمپر به تاجیکستان؛ ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار

نجف‌زاده با اشاره به تلاش‌هایی که برای رفتن به تاجیکستان صورت گرفته بود، گفت: سعی داشتیم کمپر را به صورت هوایی به تاجیکستان و ازبکستان ببریم و سکانس‌های ترکمنستان را در ایران فیلمبرداری کنیم اما هواپیمایی که بتواند کمپر را با این ابعاد ببرد، فقط یک مورد بود که بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه جابه‌جایی می‌گرفت. ما باید کمپر را باز می‌کردیم و این هم حدودا نشدنی بود که در تاجیکستان دوباره کمپر و قطعات آن را سر هم کنیم.

او درباره آماده‌سازی کمپر ارسطو گفت: انتخاب لوکشین اصلی و آماده‌سازی آن، یکی از مشکلات اصلی ما بود. تیم ما از گیلان تا گرگان و مازندران را بازدید کردند تا این لوکیشن انتخاب شد. نکته بعدی، آماده‌سازی کمپر بود، چنین کمپری در ایران اصلا وجود نداشت. به همین خاطر از لحظه صحبت تا آماده‌سازی آن ۴ الی ۵ ماه طول کشید. پراید پرنده از ابتدا در طرح بود؛ هرچند که در اجرای آن چالش داشتیم. از تهیه ماشین تا تجهیز شکل و ظاهر آن. هر طرحی که در «پایتخت» انجام شد، بر اساس طراحیپیمان قانع بود.

نجف‌زاده تاکید کرد: محسن تنابنده در اجرا به شدت سخت‌گیر است و جلب نظر او سخت است. در نهایت اگر چیزی جلوی دوربین رفته، مورد تایید ایشان قرار گرفته است.

هیچ کاری پشت قباله پدری کسی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند

نجف‌زاده نسبت به اظهارات یکی از بازیگران فصل پیشین «پایتخت» درباره نقش‌فروشی‌ها در این سریال گفت: بازیگر نقش بهروز، جوان و علاقه‌مند بود و دوست داشت در این سریال حضور داشته باشد. با این حال ما از طریق فضای مجازی فراخوان دادیم، از ۵ تا ۶ هزار نفر تست گرفته شد. ایشان (ابوالفضل رجبی) از روی ناراحتی، نکته‌ای را گفته و احتمالا خودش هم الان ناراحت است؛ این را به حساب علاقه‌ای بگذارید که خیلی از بازیگران به «پایتخت» دارند و می‌خواهند در این کار حضور داشته باشند. هرچند هیچ کاری پشت قباله پدری کسی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند.

او در پاسخ به اینکه چرا عنوان «کارگردان هنری» به محسن تنابنده اطلاق شده، افزود: عناوین، دستمزد نمی‌آورد؛ همان نقشی که آقای تنابنده در دیگر فصول داشتند، در این فصل هم داشتند فقط این بار تصمیم گرفته شد به جای اینکه نام بازیگردان و... جدا نوشته شود، در عنوان، «کارگردان هنری» تجمیع شود. نقش آقای تنابنده به اندازه سیروس مقدم در «پایتخت»، غیرقابل‌انکار است.

پایان گزارش|

 

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار