حردانی را دادیم و مثلا بمب گرفتیم که دنیای حاشیه است | پیراهن استقلال برای این سه بازیکن گشاد است

کاپیتان سابق استقلال گفت: باید اذعان کرد افراد به ظاهر بزرگتر که مدعی پیراهن ملی هم هستند نتوانستند کمکی به تیم کنند و حتی از عوامل مهم شکست در دربی و مقابل السد هم بودند.

کد مطلب: ۳۱۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
حردانی را دادیم و مثلا بمب گرفتیم که دنیای حاشیه است | پیراهن استقلال برای این سه بازیکن گشاد است
به گزارش روبرونیوز،

سعید مراغه‌چیان گفت: استقلال بزرگ بوده و خواهد ماند. هواداران ما روزهای سختی را می‌گذرانند. شکست با اختلاف ٣ گل، سقوط تا رده یازدهم جدول، از دست دادن دربی، و شکست مقابل السد تحت هیچ شرایطی در شأن باشگاه نیست.

مراغه چیان ادامه داد: در ناکامی یک مجموعه نمی‌توان سراغ یک یا دو نفر رفت. از مدیریت تا کادرفنی و بازیکنان در فاجعه فعلی سهیم هستند و نمی‌توانند خود را مبرا کنند. از ابتدای فصل و نحوه یارگیری قابل پیش‌بینی بود که تیم دچار چالش می‌شود. هیچ مهاجمی جذب نشد با اینکه سال قبل در خط حمله کمبود داشتیم. صالح حردانی جوان و سرمایه آینده را از دست دادیم و نفر جایگزینش را با دنیایی از حواشی به اسم بمب به تیم آوردیم. جالب اینکه در این پست حتی یک جانشین متوسط هم جذب نکردیم تا رضاییان امروز تحت هر شرایطی فیکس باشد و حتی تعویض هم نشود. به جوانی مانند امیرعلی صادقی میدان نمی‌دهیم اما او را حفظ می‌کنیم! امثال سیلوا و فلاح و مرادمند در حد استقلال نیستند و پیراهن آبی برایشان گشاد است اما مجبوریم آنها را تحمل کنیم و حتی بازوبند هم به آنها می‌رسد.

کاپیتان پرسابقه استقلال خاطرنشان کرد: حتی ماشاریپوف، اندونگ و کاکوتا هم وقتی در کنار بازیکنان سطح پایین قرار می‌گیرند کیفیتشان تنزل پیدا می‌کند. شما ببینید ماشاریپوف در استقلال سایه‌ای از بازیکنی که در تیم ملی ازبکستان هست یا خیر!؟
البته باید اذعان کرد افراد به ظاهر بزرگتر که مدعی پیراهن ملی هم هستند نتوانستند کمکی به تیم کنند و حتی از عوامل مهم شکست در دربی و مقابل السد هم بودند. حسینی، چشمی، رضاوند و رضاییان مثلا بزرگتر تیم هستند؟ خب چه کردند در راه اتحاد و ارتقاء کیفیت فنی تیم؟ جز اینکه هر کدام به نحوی در شکست‌های استقلال نقش مستقیم داشتند!؟ خود اینها هر کدام معضلی هستند.

بازیکن توانمند دهه ٦٠ استقلال ادامه داد: مدیریت ظاهرا قبل از دربی دنبال آوردن مربی جدید بوده! مگر می‌شود مربی اخراجی لیگ امارات که ٢ سال پیاپی ناکام بوده از استقلال پیشنهاد داشته باشد؟ استقلال مگر خانه خاله است که هر وقت دوست دارند بیایند و هر وقت برق اسکناس دیدند بروند؟ این چه مدیریتی است که از ابتدای فصل به جای آنکه کنار کادرفنی اش باشد دنبال تعیین جانشین سطح بسیار پایین تر بوده است؟ مایه شرمساری و خجالت است که افق دید افراد به فضای مجازی و چندتا لایک و فالور محدود است.

مراغه چیان در مورد بازی اخیر با ذوب آهن گفت: اصلا باور کردنی نیست در آستانه ٣ بازی سخت مقابل النصر، تراکتور و الهلال به جای لغو بازی لیگ، اصرار به انجام آن می‌شود. تیم ما به جای آنکه در قلعه حسن‌خان تحقیر شود و اندک روحیه‌اش را هم برای النصر به حراج بگذارد باید در دبی مشغول تمرین و آمادگی و تطبیق پذیری برای بازی مهم آسیایی اش می‌شد. تاکید می‌کنم هر شخص یا اشخاصی با هر دلیلی اصرار به انجام بازی با ذوب‌آهن داشتند عمدا یا سهوا به استقلال و هواداران خیانت کردند و باید معرفی و فورا از مجموعه کنار گذاشته شوند. مگر استقلال و میلیون‌ها هوادارش موش آزمایشگاهی و بساط تفریح و خوشگذرانی آقایان هستند!؟

وی در مورد جذب سرمربی جدید افزود: کارنامه وی را دیدم. به نظر معقول می‌آید اما آیا بستر مناسب برای شناخت بازیکنان و فوتبال ایران را برای او فراهم می‌کنند؟ آیا به هوادار این نکته مهم را منتقل می‌کنند که احتمال نتایج ضعیف در ادامه بسیاربسیار بالاست و حداقل باید به یک مربی با رزومه ٢-٣ سال وقت داد تا ایده و تفکراتش را منتقل و اجرایی کند؟ آیا فضای هواداری ما این فرصت را می‌دهد؟ این وظیفه مدیریت و رسانه‌های حوزه استقلال است تا فشار را در ادامه امسال از روی کادر فنی جدید بر دارند، چاره دیگری نیست.

مراغه چیان در انتها در مورد نتایج تیم ملی و حواشی رخ داده تصریح کرد: تیم ملی کار خودش را تا اینجا به درستی انجام داده است. بازی در تاشکند و بلافاصله مقابل قطر سخت‌ترین پیچ ما در راه رسیدن به جام جهانی بود. خیلی‌ها معتقدند صعود راحت شده اما من معتقدم با افزایش سهمیه ها تیم‌ها انگیزه بالاتری پیدا کرده اند. وضعیت عربستان را ببینید. امتیازاتی که تیم‌هایی نظیر فلسطین و اندونزی از مدعیان گرفتند را ببینید. راه دور نروید عملکرد کره شمالی که هیچ شانسی برایش قائل نبودند را هم ببینید. من در پافشاری به آسان بودن صعود خیری نمی‌بینم و تنها لوث کردن موفقیت احتمالی و پایین آمدن انگیزه تیم ملی را هدف می‌بینم. همین‌هایی که می‌گویند راه صعود آسان است روزگاری از باخت به عراق حماسه می‌ساختند.

 

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار