این وسایل را هرگز در ماشین داغ رها نکنید | هشدار خطر مرگ در هوای گرم خودرو

فضای داخلی خودرو یکی از خطرناک ترین مکان ها برای کودکان خردسال و حیوانات خانگی در هنگام موج گرما است. اما وسایل روزمره نیز می توانند خطرناک باشند.

کد مطلب: ۲۷۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
این وسایل را هرگز در ماشین داغ رها نکنید | هشدار خطر مرگ در هوای گرم خودرو

 

به گزارش روبرونیوز، به گفته کارشناسان، بطری‌های آب، زمانی که دما شروع به بالا رفتن می‌کند، خطرات زیادی ایجاد می‌کند.

دیوید ریچاردسون، رئیس اداره آتش نشانی شهر میدوست در اوکلاهاما گفت: یکی از خطرات غیرمنتظره بطری های آب - به ویژه بطری های شفاف حاوی مایع شفاف - بروز آتش‌سوزی است.

به گفته ریچاردسون، بازتاب نور خورشید،  بسته به شدت آن، می‌تواند اجسام مجاور بطری و مایع داخل آن را تا حد اشتعال آتش گرم کند.

معلاذخوردن مایعی که برای مدتی در داخل یک بطری آب پلاستیکی در یک ماشین داغ مانده است نیز می تواند بر سلامت انسان تأثیر بگذارد.

دکتر استفانی ویدمر، متخصص سم شناسی گفت: فرآیند ساخت بطری، ترکیب شیمیایی، دمای بیرون و مدت زمانی که بطری در معرض گرما قرار گرفته است به این معنی است که مایعات ممکن است با سموم آلوده شوند.

ویدمر گفت در حالی که تحقیقات و نظرات کارشناسان متفاوت است، احتمال بروز خطر صفر نیست. او افزود تا زمانی که تحقیقات قطعی‌تری در دسترس نباشد، بهتر است از نوشیدن مایع داخل بطری های پلاستیکی که در معرض دمای بالا قرار گرفته اند خودداری کنید.

نتاریچاردسون گفت که وسایل الکترونیکی با باتری‌های لیتیومی مانند ویپ، اسکوتر برقی یا اسباب‌بازی نیز می‌توانند در صورت رها شدن در ماشین داغ به خطر تبدیل شوند.

ریچاردسون گفت: اگر پوشش پلاستیکی اطراف باتری ذوب شود و باتری لیتیوم یونی را علاوه بر دمای بالا در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهد، احتمال انفجار وجود دارد.

سایر اقلام روزمره که کارشناسان به دلیل احتمال انفجار در خودروهای داغ در مورد آنها هشدار می دهند شامل قوطی های کنسرو و بطری نوشابه و فندک است. اقلامی که معمولاً در خودروهای داغ باقی می‌مانند مانند کرم‌های ضد آفتاب، دارو و الکل همگی قابلیت فاسد شدن دارند. همچنین عینک‌های طبی و آفتابی می‌توانند ذوب و خراب شوند.

Untitledویدمر گفت: بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که رها کردن کودکان یا حیوانات خانگی در ماشین پارک شده، حتی برای مدت کوتاه، بسیار خطرناک است و می تواند کشنده باشد.

بیش از 12 کودک در سال جاری تاکنون به دلیل رها شدن در ماشین در هوای گرم جان خود را از دست داده اند. طبق گزارش KidsAndCars.org، از سال 1990، نزدیک به 1100 کودک در ماشین های داغ جان خود را از دست داده اند.

همچنین گرمای شدید برای بقیه تابستان در بیشتر مناطق ایالات متحده پیش‌بینی می‌شود.

منبع : abcnews
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار