شکست های والیبال ادامه دار شد !
تیم ملی والیبال هنوز طعم برد را در VNL نچیده است.
تیم ملی والیبال ایران در ادامه رقابتهای هفته دوم لیگ ملتهای ۲۰۲۶، مقابل تیم آمریکا شکست خورد و با نتیجه سه بر صفر مغلوب شد.به نظر می رسد که تیم ملی ایران هنوز دچار مشکلات قدیمی خود است و پیاتزا درمانی برای آن پیدا نکرده است.ناهماهنگی بین بازیکنان به چشم می آید و شاید به این خاطر باشد که پیاتزا فرصت تمرین و هماهنگی بین اعضای تیم را در تمرینات به اندازه کافی نداشته است.نسخه او والیبال ایران را بیمار تر کرده ؟
در ست اول، با وجود تلاش بازیکنانی نظیر حقپرست و شریفی برای برابری، ضعف در دفاع ایران و سرویسهای موفق آمریکا باعث شد حریف با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ ست را از آن خود کند.
در ست دوم، ایران ابتدا با امتیاز ۱۲ بر ۸ از آمریکا پیش افتاد، اما سرویسهای قدرتی کریستنسن و اشتباهات در دریافت، روند بازی را به نفع آمریکا تغییر داد تا این تیم با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ پیروز شود.
در ست سوم، رقابت بسیار نزدیک و پایاپای پیش رفت. با وجود تلاش حاجیپور و ورود خانزاده به عنوان بازیکن تعویضی، بازی را تا امتیازات بالا کشید؛ اما در نهایت آمریکا توانست با امتیاز ۳۱ بر ۲۹ ست سوم را نیز به سود خود تمام کند.
شاگردان پیاتزا با این نتیجه، چهار بازی متوالی خود را در این تورنمنت با شکست پشت سر گذاشتند. تیم ملی ایران در سومین دیدار خود از این مرحله، روز جمعه (پنجم تیر) ساعت ۱۸:۳۰ به مصاف ژاپن خواهد رفت.
روبرتو پیاتزا پس از شکست سه بر صفر شاگردان مقابل آمریکا در هفته دوم لیگ ملتها، اظهار داشت: میدانید، مقابل آمریکا شکست خوردیم. مقابل یک تیم باتجربه شکست خوردیم. به تیمی باختیم که هر زمان سرویس را در زمین خودشان در اختیار داشتند، توانستند بازی را ببرند. اما ما در دو ست در همان سطح آنها بازی کردیم، قطعاً. حتی در ست سوم هم همینطور بود، بهجز یک مقطع که میکا کریستنسن روی خط سرویس رفت و آنجا تفاوت زیادی را دیدیم.
وی با بیان اینکه در سایر لحظات، تیم ایران همواره در همان سطح آمریکا بازی کرد، تصریح کرد: البته اگر میخواهید تفاوت ایجاد کنید، باید برنده شوید؛ باید بتوانید بعضی از بازیهای اینچنینی را ببرید.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: از یک طرف خوشحالم، از طرف دیگر بسیار ناامید هستم، اما احساس من اهمیتی ندارد. ترجیح میدهم بازیکنان درک کنند که این فرصت وجود دارد که بهتر و بهتر و بهتر شوند.
وی تاکید کرد: در ست دوم نتیجه ۱۲–۸ بود، سپس میکا روی سرویس رفت، نتیجه ۱۲–۹ شد و بعد آنها ۱۵–۱۳ جلو افتادند. بنابراین آن مقطع، نقطه سرنوشتساز و تعیینکنندهٔ آن ست بود.
بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برای دیدار با ژاپن اعلام شد
تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز جمعه پنجم تیر در هفتمین دیدار خود در مرحله مقدماتی لیگ ملتهای ۲۰۲۶ به مصاف ژاپن میرود.
بر این اساس سرمربی تیم ملی کشورمان از بین ۱۶ بازیکن حاضر در اورلئان، ۱۴ بازیکن را برای حضور در این مسابقه انتخاب کرد که اسامی آنها به شرح زیر است:
پاسور: عرشیا بهنژاد و علی رمضانی
قطر پاسور: محسن دلاوری و پویا آریاخواه
دریافتکننده قدرتی: مرتضی شریفی، پوریا حسینخانزاده، مبین نصری، علی حقپرست و سید متین حسینی
مدافع میانی: محمد ولیزاده، سید عیسی ناصری و شایان محرابی
لیبرو: محمدرضا حضرتپور و حسین حاجیکلاته
همچنین عباس نظریان به عنوان سرپرست، روبرتو پیاتزا (سرمربی)، توماس توتولو، رحمان محمدی راد و علی فتاحی به عنوان مربیان، جیانی روسی (مربی بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، مهدی ابارشی (پزشک)، حسین کرد فیروزجائی (فیزیوتراپ) و سجاد نوری به عنوان ماساژور اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال کشورمان را در این رقابتها تشکیل میدهند.
به این ترتیب، علی حاجیپور و یوسف کاظمی دو بازیکن تیم ملی کشورمان در دیدار مقابل ژاپن استراحت خواهند داشت و از روی سکوی تماشاگران این مسابقه را تماشا خواهند کرد.
لازم به ذکر است بر اساس مقررات فدراسیون جهانی والیبال از سال گذشته، تیمها هر هفته می توانند تا ۴ بازیکن در لیست رزرو خود به کمیته کنترل معرفی کنند و شب قبل از بازی پیش از اعلام گزارش روزانه مسابقات با معرفی به ناظر فنی مسابقات در لیست ۱۴ نفره مسابقه خود بازیکنان را تعویض کنند.