روغنی طبیعی که از ریزش مو جلوگیری می‌کند + نحوه استفاده

روغن سیاه‌دانه دارای مواد مغذی ضروری برای سلامت مو است. می‌تواند خشکی را کاهش دهد و از ریزش مو جلوگیری کند. در این مطلب با نحوه استفاده از روغن سیاه‌دانه برای رشد مو آشنا شوید.

کد مطلب: ۲۸۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
روغنی طبیعی که از ریزش مو جلوگیری می‌کند + نحوه استفاده

به گزارش روبرونیوز، ریزش مو می‌تواند به دلیل استرس، تغییرات هورمونی، مدل مو، ژن‌ها یا داروها باشد. شما می‌توانید پروتئین بیشتری بخورید، از محصولات ساخته‌شده با تخم مرغ استفاده کنید و استرس را برای تقویت رشد مو کاهش دهید.

اگر به درمان‌های خانگی اعتقاد دارید، می‌توانید برای رشد مو به سراغ روغن سیاه‌دانه نیز بروید. روغن سیاه‌دانه روغنی است که از دانه‌های سیاه‌دانه، گیاه گلدار کوچکی که در بخش‌هایی از آسیا، آفریقا و اروپا یافت می‌شود، جمع‌آوری می‌شود.

این دانه نه‌تنها برای تهیه کاری، بلکه در محصولات مراقبت از مو نیز استفاده می‌شود. دارای مواد مغذی است که می‌تواند از رشد موی سالم حمایت کند.

می‌توانید آن را مستقیماً روی موها بمالید یا با روغن‌های دیگر برای رشد مو مخلوط کنید. اما قبل از استفاده از روغن سیاه دانه برای رشد مو، تمام فواید آن را بدانید.

hair

1. مواد مغذی مو را تامین می‌کند

دکتر آکریتی گوپتا، متخصص پوست، می گوید روغن سیاه دانه حاوی اسیدهای چرب ضروری و ویتامین هایی مانند ویتامین E است که برای سلامت کلی مو مفید است. این مواد مغذی می‌توانند پوست سر و فولیکول‌های مو را تغذیه کرده و به طور بالقوه از رشد موی سالم‌تر حمایت کنند.

2. التهاب پوست سر را کاهش می‌دهد

التهاب پوست سر می تواند منجر به ریزش مو شود و مانع رشد موها شود. روغن سیاه دانه دارای خواص ضدالتهابی است که در درجه اول به دلیل ترکیباتی مانند تیموکینون است. با کاهش التهاب پوست سر، ممکن است محیط مساعدتری برای رشد فولیکول های مو ایجاد کند.

3. اثر آنتی‌اکسیدانی دارد

آنتی اکسیدان های موجود در روغن سیاه دانه می توانند به محافظت از فولیکول های مو در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو کمک کنند. این متخصص می گوید که این محافظت ممکن است به حفظ سلامت فولیکول های مو و تقویت رشد مو کمک کند.

4. فعالیت ضدمیکروبی

روغن سیاه دانه به دلیل خواص ضد میکروبی در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده شده است. ممکن است با مبارزه بامیکروب هایی که به طور بالقوه می توانند رشد مو را مهار کنند یاباعث ایجاد شرایط پوستی شوند، به حفظ سلامت پوست سر کمک کند.

5. مرطوب‌کننده و حالت‌دهنده

استفاده موضعی از روغن سیاه دانه می تواند به مرطوب و نرم شدن مو و پوست سر کمک کند. دکتر گوپتا می گوید: این می‌تواند خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر را کاهش دهد، که ممکن است به رشد موهای سالم کمک کند.

سیاه‌دانه

چگونه از روغن سیاه‌دانه برای رشد مو استفاده کنیم؟

در اینجا روش های ساده ای برای استفاده از روغن سیاه دانه برای رشد مو آورده شده است:

1. استفاده مستقیم

روغن سیاه دانه را کمی گرم کنید تا راحت تر استفاده شود و به نفوذ بهتر آن در پوست سر کمک کند. روغن را با استفاده از نوک انگشتان خود مستقیماً روی پوست سر خود ماساژ دهید و روی مناطقی که ریزش مو دارید تمرکز کنید.

به آرامی پوست سر خود را با استفاده از روغن به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید تا گردش خون تحریک شود. روغن را حداقل 30 دقیقه روی پوست سر خود بگذارید. سپس موهای خود را با شامپو و نرم کننده ملایم بشویید.

2. به شامپو یا نرم‌کننده اضافه کنید

چند قطره روغن سیاه دانه را به شامپو یا نرم کننده معمولی خوداضافه کنید. از محصول مراقبت از مو به طور معمول استفاده کنید. برای بهترین نتیجه ۲ تا ۳ بار در هفته از روغن سیاه دانه استفاده کنید.

hair

مخلوط کردن روغن سیاه‌دانه با سایر مواد طبیعی

این متخصص می گوید: با ترکیب روغن سیاه دانه با این موادطبیعی، می توانید درمان های قدرتمندی برای تقویت رشد مو وبهبود سلامت کلی موهای خود ایجاد کنید.

در اینجا برخی از ترکیبات روغن مو را می توانید امتحان کنید:

1. روغن سیاه دانه و روغن نارگیل

استفاده از روغن سیاه دانه باروغن نارگیل در تقویت رشد مو مؤثر است. مقدار مساوی از روغن سیاه دانه و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس مخلوط را کمی گرم کنید و روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید. بگذارید حدود 30 دقیقه روی موهایتان بماند وسپس آن را با شامپوی ملایم بشویید.

2. روغن سیاه دانه و روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از اسید ریسینولئیک است که باعث رشد مو و تقویت فولیکول های مو می شود.

پس ازمخلوط کردن مقادیر مساوی از روغن سیاه دانه و روغن کرچک، آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید و روی ریشه ها تمرکز کنید. سپس چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید.

سیاه‌دانه3. روغن سیاه دانه و روغن زیتون

روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی است و به موها درخشندگی می بخشد. مقدار مساوی از روغن سیاه دانه و روغن زیتون را باهم ترکیب کنید، این ترکیب را روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس آن رابشویید.

روغن سیاه دانه ممکن است به رشد مو کمک کند، اما قبل ازاستفاده از آن یک آزمایش پچ انجام دهید. اگر به روغن سیاه دانه حساسیت دارید، ممکن است با بثورات پوستی، خارش یا قرمزی مواجه شوید.

منبع : healthshots
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار