هشدار؛ احتمال اقدام به خودکشی در این روز بیشتر است

روبرونیوز: محققان دانشگاه توکیو در پژوهشی که نتیجه آن در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، هشدار دادند که ابعاد افسردگی در روز دوشنبه (نخستین روز هفته در عمده کشورهای جهان) فراتر از بازگشت به محیط کار است و احتمال پایان دادن به زندگی در این روز بیش از روزهای دیگر هفته است.

کد مطلب: ۳۱۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار؛ احتمال اقدام به خودکشی در این روز بیشتر است
به گزارش روبرونیوز،

براساس این تحقیق، دوشنبه‌ها و روز نخست سال جدید میلادی در اغلب کشورها با افزایش خطر اقدام به پایان دادن به زندگی همراه است. این تحقیق می‌گوید، خطر پایان دادن به زندگی در روزهای دوشنبه ۱۵ تا ۱۸ درصد بیش از روزهای دیگر هفته است.

این درحالی است که در روزهای شنبه و یکشنبه (که در عمده کشورهای جهان تعطیلات آخر هفته‌ به شمار می‌رود) در آمریکای شمالی، آسیا و اروپا خطر اقدام به پایان دادن به زندگی در پایین‌ترین سطح قرار دارد.

اما در تعطیلات آخر هفته در آمریکای جنوبی و مرکزی، فنلاند و آفریقای جنوبی، این خطر بیشتر می‌شود. همچنین این خطر در روز نخست سال جدید میلادی در همه کشورها بالا است و مردان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در این تحقیق به عوامل تاثیرگذاری مانند نوشیدن الکل بیشتر در تعطیلات آخر هفته یا روز شروع سال جدید و استرس و فشار کاری بیشتر در روز دوشنبه اشاره شده است.

این تحقیق در ۷۴۰ منطقه در ۲۶ کشور جهان در فاصله سال‌های ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ و روی یک میلیون و ۷۰۰ هزار مورد پایان دادن به زندگی انجام شده است.

منبع : ایندیپندنت
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار