این ۲ پاندا به دلیل خرج زیاد به چین پس فرستاده شدند + عکس

روبرونیوز: باغ ‌وحش خصوصی آهتاری (Ähtäri) در مرکز فنلاند، روز چهارشنبه چهارم مهرماه در شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد که جفت پاندای نر و ماده‌اش تا پایان سال به چین بازخواهند گشت.

کد مطلب: ۳۰۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
این ۲ پاندا به دلیل خرج زیاد به چین پس فرستاده شدند + عکس
به گزارش روبرونیوز،

 به گزارش نیویورک‌پست، کاهش تعداد بازدیدکنندگان و هزینه‌های بالای نگهداری، باعث شد تا این باغ‌ وحش که قرار بود تا سال ۲۰۳۳ میزبان این دو پاندا باشد، تصمیم بگیرد ۸ سال زودتر از موعد، مهمان‌هایش را به خانه بازگرداند.

پاندا

این جفت پاندا، لومی و پیری، در سال ۲۰۱۷ به مناسبت صدمین سال استقلال کشورهای شمالی اروپا، به فنلاند فرستاده شدند و قرار بود ۱۵ سال در این کشور بمانند. اما همه‌گیری کرونا، جنگ روسیه و اوکراین، و افزایش تورم، شرایط را چنان دشوار کرده‌اند که باغ ‌وحش تصمیم به بازگرداندن آنها گرفته است.

باغ ‌وحش آهتاری که در منطقه‌ای دورافتاده در فنلاند قرار دارد، عمدتا حیوانات معمولی اروپای شمالی مانند خرس، سیاه‌گوش و گرگ‌ها را نگهداری می‌کند.

این باغ‌ وحش در سال ۲۰۱۷ با صرف ۹ میلیون دلار خانه‌ای ویژه برای پاندای غول‌پیکر ساخت، به این امید که گردشگران بیشتری جذب کند. نگهداری از لومی و پیری سالانه ۱.۵ میلیون یورو هزینه دارد و بامبویی که آنها می‌خورند با هواپیما از هلند وارد می‌شود.

منبع : ایندیپندنت
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار