کشف بزرگ‌ترین معمای کوهنوردی با پیدا شدن یک بوت و جوراب | جسد کوهنورد ناپدیدشده بعد از ۱۰۰ سال پیدا شد؟!

روبرونیوز: کشف اخیر یک بوت و جوراب در کوه اورست، که به احتمال زیاد متعلق به کوهنورد بریتانیایی سندی اروین است، ممکن است سرانجام روشنایی بر یکی از بزرگ‌ترین معماهای کوهنوردی بیفکند. اروین در سال ۱۹۲۴ به همراه جورج مالوری در تلاش برای رسیدن به قله بلندترین قله جهان ناپدید شد.

کد مطلب: ۳۱۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کشف بزرگ‌ترین معمای کوهنوردی با پیدا شدن یک بوت و جوراب | جسد کوهنورد ناپدیدشده بعد از ۱۰۰ سال پیدا شد؟!
به گزارش روبرونیوز،

این اقلام توسط تیم مستندسازی نشنال جئوگرافیک پیدا شدند و جوراب دارای نام "A.C. Irvine" بود که آن را به عنوان مدرکی مهم در مورد این سوال دیرینه که آیا این دو به قله رسیده‌اند یا خیر، مشخص می‌کند.

در حالی که جسد مالوری در سال 1999 پیدا شد، باقی‌مانده‌های اروین و دوربینی که آنها حمل می‌کردند—که ممکن است حاوی شواهدی از صعودشان باشد—همچنان گم شده بودند.

سندی اروین

تیمی که شامل کوهنورد جیمی چین بود، همچنین یک سیلندر اکسیژن در سال 1933 در نزدیکی پیدا کرد، که گمانه‌زنی‌ها را درباره نزدیکی به جسد ایروین تقویت می‌کند.

بوت که چند روز بعد کشف شد، در حال حاضر در حال آزمایش DNA است تا ارتباط آن با خانواده ایروین تأیید شود.

چین ابراز کرد که این کشف برای خانواده ایروین و جامعه کوهنوردی یک نوع آرامش به ارمغان می‌آورد و پیوندی ملموس با کوهنوردی که نزدیک به یک قرن ناپدید شده است، فراهم می‌کند.

این کشف نه تنها دارای اهمیت تاریخی بالقوه است بلکه سوالاتی درباره سرنوشت سندی اروین و مالوری در طول صعود سرنوشت‌سازشان نیز مطرح می‌کند.

جولی سامرز، خواهرزاده بزرگ اندرو ایروین و نویسنده کتابی درباره این کوهنورد، هنگام آگاهی از کشف اخیر بوت اروین عواطف عمیقی را ابراز کرد. او این لحظه را "شگفت‌انگیز و احساسی" توصیف کرد و گفت که از این خبر "به اشک افتاده" است.

سندی اروین

سامرز بیان کرد که از دوران کودکی با این داستان ارتباط داشته و به یاد می‌آورد که پدرش چگونه او را با معمای "عمو سندی" در اورست آشنا کرد وقتی که فقط هفت سال داشت.

این روایت برای او زمانی ملموس‌تر شد که جسد جورج مالوری در سال 1999 پیدا شد و او را به فکر این انداخت که آیا باقی‌مانده‌های اروین هرگز کشف خواهند شد یا خیر.

پس از 25 سال عدم قطعیت، او اعتراف کرد که به نظر نمی‌رسید چیز جدیدی پیدا شود و این کشف اخیر برای او و خانواده‌اش از اهمیت بیشتری برخوردار است.

منبع : CNN
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار