دربارهٔ فیلم پدرجو

بازگشت پدرخوانده؟ آل پاچینو دوباره در نقش مافیا، این بار در پاریس

پاچینو، بازیگر افسانه‌ای که نامش برای همیشه با شخصیت مایکل کورلئونه در سه‌گانه‌ی «پدرخوانده» گره خورده، به‌نظر می‌رسد قرار است آخرین احیای پدرخوانده در قالبی تازه را رقم بزند — این بار نه در آمریکا، بلکه در قلب اروپا.

کد مطلب: ۳۵۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت پدرخوانده؟ آل پاچینو دوباره در نقش مافیا، این بار در پاریس
به گزارش روبرونیوز،

    عکاسان در پاریس قابی را شکار کرده‌اند که شاید برای بسیاری از دوستداران سینما شبیه رؤیایی قدیمی باشد: آل پاچینو، دوباره با آن نگاه سرد و وقار مافیاگونه‌اش، در صحنه‌ای از فیلم جدید «پدر جو».

   پاریس، این روزها به شهری تبدیل شده که تاریخ سینما در آن ورق می‌خورد.

   پاچینو، بازیگر افسانه‌ای که نامش برای همیشه با شخصیت مایکل کورلئونه در سه‌گانه‌ی «پدرخوانده» گره خورده، به‌نظر می‌رسد قرار است آخرین احیای پدرخوانده در قالبی تازه را رقم بزند — این بار نه در آمریکا، بلکه در قلب اروپا.

   در نخستین تصاویر منتشرشده از پشت صحنه، او با کت و شلوار سه‌تکه بژ، پالتوی شتری با یقه خز و کراوات فیروزه‌ای براق ظاهر شده است؛ ترکیبی که هم قدرت و هم شکوه مردی را تداعی می‌کند که میان گناه، قانون و ایمان قدم می‌زند.

   فیلم «پدر جو» به کارگردانی بارتلمی گروسمن و تهیه‌کنندگی لوک بسون ساخته می‌شود و در آن، کیفر ساترلند نقش اصلی را ایفا می‌کند: مردی با ایمان که در دهه‌ی ۱۹۹۰ با دنیای جنایت‌کاران نیویورک می‌جنگد — نبردی میان مذهب و مافیا، خیر و شر، پدر روحانی و پدرخوانده.

   حضور پاچینو در نقش مکمل اما محوری، این پروژه را به‌طرزی طبیعی به دنیای «پدرخوانده» متصل می‌کند. بسیاری از رسانه‌های سینمایی معتقدند او در این فیلم چهره‌ای از مایکل کورلئونه در دوران پیری و توبه را یادآوری می‌کند؛ مردی که شاید هنوز در جست‌وجوی بخشش است.

   در کنار این دو ستاره، اِوِر اندرسون، بازیگر جوان و نوظهور، نقشی کلیدی را بر عهده دارد — دختری در مرز گناه و رستگاری، که زیر سایه پدر جو رشد می‌کند.

   ترکیب سه نسل از بازیگران و دو جهان از سینما — سینمای کلاسیک آمریکایی و سینمای مدرن اروپایی — می‌تواند «پدر جو» را به یکی از مهم‌ترین بازتعریف‌های ژانر مافیا در دهه اخیر تبدیل کند.

  در حالی‌که هنوز تاریخ اکران رسمی فیلم اعلام نشده، حضور نام‌هایی چون لوک بسون در پشت دوربین و آل پاچینو در برابر آن، کافی‌ست تا این پروژه از حالا در فهرست «فیلم‌های داغ فصل جوایز» قرار گیرد.

  آیا «پدر جو» بازگشت باشکوه آل پاچینو به ریشه‌هایش خواهد بود؟

یا وداع آرام او با چهره‌ای که نیمی از قرن با آن زیسته است؟

پاسخ، در پاریس رقم می‌خورد.

نویسنده: دارا مجد

نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار