وقاحت مدعیان ریاست فدراسیون معلق ...
وقتی محل جنایت طرفدار دارد!
ورزش ایران به مرحله ای رسیده که محل جنایت طرفدار ده نفره دارد !

در پایان مهلت ثبت نام برای انتخابات ریاست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ۱۰ نفر اقدام به نامنویسی کردند.این یک خط اوج وقاحت افرادی است که مدعی ریاست جایی شدند که جان یک انسان را به خاطر کوتاهی و سهل انگاری مدیرانش گرفته است.مدیری که دوره گذشته ریاستش حاصلش همین پیست های غیراستاندارد معلق شده بود حالا دوباره سودای ریاست دارد.کسی که شنیدیم اتفاقا گزینه مشاوره رییس کمیته ملی المپیک هم شده است.این اتفاق می تواند علامت تعجب بزرگی به جا بگذارد و پرسید چرا رییسی که در اداره فدراسیونش موفق نبوده کاندیدای مشاوره به رییس کمیته ملی المپیک شده ؟ او در طول مدت ریاستش پیست های استانداردی به جا نگذاشت و بدیهی ترین اصول مسابقات سرعت اتومبیل رانی وقتی رعایت شد که همه اذعان داشتند یکی از میراث ریاست او بوده !
شاید جالب باشد بدانید که مهلت ثبتنام نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی روز چهارشنبه 31 اردیبهشتماه به پایان رسید و 10 نامزد برای حضور در این رقابت ثبتنام کردند.
در میان نامزدها، چهرههایی همچون مازیار ناظمی (رئیس سابق فدراسیون) و فرهاد نژادفصیحی (دبیرکل سابق) حضور دارند. مهران همتیان، رضا پازند، سیامک امیرخیزی، حامد نجفی، امیر زندی، مهدی مبینی، ابراهیم جوانمردی و غلامزاده دیگر نامزدهای این فدراسیون هستند. پرونده این افراد به زودی در کمیته تطبیق مدیریتی بررسی خواهد شد.وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده انتخابات این فدراسیون نهایتا 85 روز بعد از ثبت نام برگزار و با این شرایط رئیس جدید روز 7 مردادماه با رأی مجمع معرفی خواهد شد.
این در حالی است که پس از سانحه دلخراش درگذشت حمیدرضا درجاتی، همه فعالیتهای فدراسیون و هیئتهای ورزشی مرتبط به حالت تعلیق درآمده است.مشخص نیست فدراسیونی که به حالت تعلیق درآمده چرا روند انتخاباتی اش پیش از واکاوی دقیق و نتیجه بخش حادثه مرحوم درجاتی و پاسخگویی در این باره باید دنبال شود.
نکته جالب این است که حاجی جعفری رئیس کمیته آفرود در مصاحبه ای به کمبود تجهیزات ایمنی و حذف برخی تشکهای ضربهگیر در محل حادثه اشاره کرد و گفت:« یکی از مهمترین سوالات همین است. چرا در آن نقطه تشک یا بالشت ایمنی وجود نداشته؟ قبل از مسابقه روز جمعه، 2 تصادف دیگر در انتهای پیست رخ داده و برخی تجهیزات از محل اصلی به آن نقاط منتقل شده بودند. اگر این تصمیم برای جلوگیری از خطر بوده، بسیار عجیب است که ما نتوانستیم جای آن تجهیزات، تشکهای جدید یا جانشین تهیه کنیم. بدیهیست که کمبود بودجه نقش اساسی در این مسئله دارد ولی باید مشخص شود که این کمبود از کجا ناشی شده؟ مسئولیت مستقیم تأمین تجهیزات ایمنی با کیست؟ فدراسیون؟ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی؟ چرا ماهها بعد از انتقال مسابقات به انتهای پیست، فکری برای جایگزینی نشده بود؟»
کارشناس اتومبیلرانی در ادامه، به موضوع مدیریت فدراسیون و ضعفهای ساختاری ناشی از سرپرست فدراسیون پرداخت و بیان کرد: «سرپرست فدراسیون صرفا برای برگزاری انتخابات منصوب شده و هیچ تصمیمی در زمینه مسائل فنی یا ایمنی نگرفته و تقصیری در این مسئله ندارد زیرا سمت سرپرستی فدراسیون از اواخر اسفند ماه به او داده شده است. این مسئله خودش نشان میدهد که وزارت ورزش در انتخاب مدیران موقت اصلا صلاحیت حرفهای را مدنظر قرار نمیدهد در حالیکه ما با یکی از پرخطرترین رشتههای ورزشی جهان روبرو هستیم، نمیتوان مدیریت آن را به افراد غیرمتخصص سپرد.»
به نظر شما از محتویات این صحبت چه برداشتی می شود؟ آیا رییس سابق فدراسیون که از روابط عمومی وزارت ورزش و مجری گری صدا و سیما به راس این فدراسیون آمد و درگیر حواشی مختلفی شد تا جایی که موضوع واردات موتورهای سنگین کار را به دادگاه رساند، تخصص این جایگاه را داشت؟
بعد از حادثه ای که برای عکاس فقید ورزشی ایران رخ داد همین مدیران حتی یک عذرخواهی در بنرها و تاج گل های ارسالی نداشتند ! از استعفا هم فرسنگ ها با این دست فرمونی که دارند، فاصله دارند.امید است وزارت ورزش بررسی و تصمیم گیری قابل قبولی در این باره باشد که گام اول تعلیق فدراسیون حکایت از محکم ایستادن وزارت در برخورد با مسببان این اتفاق دارد.