چطور ژل آلوئه‌ورا درست کنیم؟ | ۷ مرحله ساده برای تهیه یک ماده درمانی فوق‌العاده برای پوست و مو + مزایا و روش استفاده

از پوست گرفته تا مو، آلوئه‌ورا فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. طرز تهیه ژل آلوئه ورا در خانه را یاد بگیرید تا فرم خالص و طبیعی آن را به دست آورید.

کد مطلب: ۲۸۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
چطور ژل آلوئه‌ورا درست کنیم؟ | 7 مرحله ساده برای تهیه یک ماده درمانی فوق‌العاده برای پوست و مو + مزایا و روش استفاده

به گزارش روبرونیوز، از برخی مواد طبیعی به عنوان درمان خانگی برای بیماری های مختلف استفاده می شود. یکی از آنها آلوئه ورا است!

این گیاه از موثرترین و پرکاربردترین موادی است که فواید زیادی برای مراقبت از پوست، مراقبت از مو و سلامت کلی دارد. ژل آن مملو از ویتامین های مختلف (مانند C، E، B9 و B12)، مواد معدنی (مانند کلسیم، مس، سلنیوم، منیزیم، منگنز، پتاسیم، سدیم و روی) و آنتی اکسیدان هایی است که تسکین دهنده و التیام بخش است.

پس اگر می‌خواهید از فواید بی‌نظیر ژل آلوئه‌ورا بهره ببرید، برای اطمینان بیشتر از کیفیت و خالص بودن، بهتر است آن را در خانه درست کنید.

چگونه ژل آلوئه‌ورا درست کنیم؟

برای تهیه ژل آلوئه ورا تازه و خالص بدون افزودنی در خانه، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: برگ های آلوئه ورا را بردارید

برای تهیه ژل آلوئه ورا در خانه، یک برگ ضخیم و گوشتی از یک گیاه بالغ آلوئه ورا انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که برگ سبز است و تغییر رنگ نداده یا پژمرده نشده است. برگ های بالغ حاوی مقدار زیادی ژل هستند.

مرحله 2: صمغ زردرنگ را بردارید

برگ ها را به خوبی بشویید تا هرگونه آلودگی پاک شود. یکی از برگ های بیرونی را از پایه گیاه ببرید و بگذارید چند دقیقه بماند تا صمغ زرد خارج شود. طبق مجله علوم و بهداشت محیطی، این صمغ حاوی شیره گیاه است که می تواند پوست را تحریک کند، بنابراین انجام این مرحله ضروری است.

آلوئه‌ورامرحله 3: برگ را برش دهید

با استفاده از یک چاقوی کوچک یا پوست کن سبزیجات، پوست ضخیم بیرونی برگ را با دقت جدا کنید. برای بهترین نتیجه، هنگام تهیه ژل در خانه، فقط از 2 تا 3 برگ بزرگ در یک زمان استفاده کنید.

مرحله 4: ژل را دربیاورید

پس از پوست کندن برگ، ژل شفاف را با یک قاشق کوچک بردارید. اطمینان حاصل کنید که هیچ تکه ای از پوست آلوئه ورا را برنداشته باشید.

مرحله 5: ژل را مخلوط کنید

ژل خارج‌شده را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تایکدست شود. این به ژل یک بافت ثابت می دهد و استفاده از آن را برای اهداف مختلف آسان تر می کند.

مرحله 6: ژل را در یخچال نگه دارید

ژل مخلوط شده را در یک ظرف تمیز و بدون هوا بریزید ودر یخچال نگهداری کنید. تا یک هفته تازه می ماند.

مرحله 7: افزودن مواد نگهدارنده (اختیاری)

برای افزایش ماندگاری ژل آلوئه ورا بیش از یک هفته، میتوانید ویتامین C یا E اضافه کنید. این کار باعث افزایش ماندگاری ژل آلوئه ورا تا 2 ماه می شود. به علاوه، هر دوماده حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری هستند که می تواند فواید زیادی برای پوست شما ارائه دهد.

توجه: به ازای هر 1/4 فنجان (60 میلی لیتر) ژل آلوئه ورا، 500 میلی گرم پودر ویتامین C یا 400 واحد بین المللی(IU) پودر ویتامین E یا هر دو را اضافه کنید.

این ژل آلوئه ورا خانگی برای مراقبت از پوست، مراقبت ازمو و طیف وسیعی از موارد دیگر ایده آل است.

آلوئه‌ورا

فواید و استفاده از ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه ورا یک ماده درمانی طبیعی با طیف وسیعی از فواید برای پوست، مو و سلامت کلی است. در اینجا نحوه استفاده از آن برای اهداف مختلف آورده شده است:

1. برای پوست مفید است

ژل آلوئه ورا که به دلیل خواص تسکین دهنده و درمانی خود شناخته شده است، می تواند به مشکلات پوستی مختلف از جمله زخم های شانکر، بهبود زخم، آفتاب سوختگی و غیره کمک کند. این ژل حاوی اثرات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است که باعث بازسازی سلولها و کاهش التهاب می شود.

هنگامی که آلوئه ورا روی بریدگی ها یا سوختگی های جزئی اعمال می شود، روندبهبودی را تسریع می کند و خطر ایجاد جای زخم را به حداقل می رساند. حاوی 98 درصد آب است که آن را به یک درمان موثر برای درمان مشکلات پوستی خشک تبدیل می کند.

اگرچه ممکن است عوارض جانبی ایجاد نکند، بهتر است همیشه برای جلوگیری از ایجاد حساسیت قبل از استفاده روی قسمتی از پوست آن را امتحان کنید.

2. به درمان آکنه کمک می‌کند

ژل آلوئه ورا مملو از ویتامین های A، C، E و B12 است ودارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که آن را برای مشکلات پوستی شما فوق العاده مفید می کند.

مطالعه‌ای که در سال 2013 در مجله درمان پوستی منتشرشد نشان می‌دهد که ژل آلوئه‌ورا به دلیل خواص مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده‌اش می‌تواند در مقابله باپوست مستعد آکنه مؤثر باشد.

اثرات تسکین دهنده آن میتواند به کاهش قرمزی و تورم مرتبط با شیوع آکنه کمک کند، در حالی که آنتی اکسیدان های آن به کاهش علائم پیری کمک می کند.

این ژل همچنین به عنوان یک مرطوب‌کننده عمل می کند که برای افرادی که پوست چرب یامختلط دارند کاملاً مفید است.

جای تعجب نیست که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، از جمله پاک‌کننده ها، مرطوب کننده ها، سرم‌ها، ژل و ماسک حاوی این ماده هستند.

آلوئه‌ورا3. موهای زیبایی به شما می‌دهد

از ژل آلوئه ورا می توان به طور مستقیم استفاده کرد یامی توان آن را با مواد مختلف دیگر و همچنین برای تهیه ماسک های مو مانند آب پیاز مخلوط کرد.

ژل آلوئه ورا به عنوان یک نرم کننده طبیعی عمل می کند که مو و پوست سر را مرطوب می کند و می تواند به شما کمک کند تا از شر موهای زائد و خشک خلاص شوید.

این همچنین خطر شوره سر را کاهش می دهد و باعث رشد مو می شود. علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در ژل آلوئه‌ورا فولیکول های مو را تغذیه می کند و به موهای شمادرخشندگی و استحکام می بخشد.

استفاده مستقیم از ژل روی پوست سر نیز می تواند به تسکین خارش پوست سر و کنترل تولید چربی کمک کند.

4. حفظ سلامت دهان و دندان

طبق مطالعه منتشر شده در Oral Health and Dental Management، ژل آلوئه ورا به کاهش تجمع پلاک وارتقای سلامت لثه کمک می کند. خواص ضد میکروبی طبیعی آن به مبارزه با باکتری های موجود در دهان کمک می کند و خطر بیماری لثه و بوی بد دهان را کاهش می‌دهد. با این حال، فرد باید از مصرف خوراکی آلوئه ورای خام خودداری کند.

5. برای هضم غذا مفید است

ژل آلوئه ورا برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. به تسکین علائم سوزش سر دل و یبوست کمک می کند. خواص تسکین دهنده آن به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می کند، در حالی که اثر ملین طبیعی آن می‌تواند یبوست را کاهش دهد.

در واقع، مطالعه ای که توسط مجله Neurogastroenterology and Motility منتشرشد، نشان داد که آلوئه ورا ممکن است به بیماری هایی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) نیز کمک کند. نوشیدن آب آلوئه ورا همچنین هضم را بهبود می‌بخشد و فلور روده را متعادل می کند.

معده7. سطح قند خون را مدیریت می‌کند

بر اساس مطالعه ای که توسط مجله بین المللی فیتوتراپی وفیتوفارماکولوژی منتشر شده است، وقتی دو قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا در روز مصرف می کنید، نشان داده شده است که سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش می دهد.

این به بهبود حساسیت به انسولین کمک می کند و می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. قبل از وارد کردن ژل آلوئه ورا به برنامه روزانه خود باپزشک مشورت کنید.

اقدامات احتیاطی قبل از استفاده از ژل آلوئه‌ورا

قبل از استفاده از ژل، تست پچ را برای بررسی واکنش‌های آلرژیک انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که ژل خالص و عاری از موادافزودنی یا نگهدارنده مبتنی بر شیمیایی است.

در حالی که استفاده از ژل آلوئه ورا روی زخم یا پوست خراش‌خورده بی خطر است، بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کنید.

اگر بیماری زمینه ای دارید یا باردار هستید با یک متخصص مشورت کنید.

ژل را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا اثربخشی آن حفظ شود.

منبع : healthshots
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار