جایگزینی عالی برای قهوه | نوشیدن روزانه قهوه با ما چه می‌کند؟

روبرونیوز: اگر می‌خواهید برای حفظ سلامتی مصرف روزانه کافئین خود را کاهش دهید، می‌توانید چای بادرنجبویه را به عنوان جایگزین امتحان کنید.

کد مطلب: ۲۹۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جایگزینی عالی برای قهوه | نوشیدن روزانه قهوه با ما چه می‌کند؟
به گزارش روبرونیوز،

در حالی که قهوه می تواند یک محرک عالی برای افزایش انرژی شما در صبح باشد، اما همیشه سالم ترین گزینه نیست.

باید بدانید که جایگزین های زیادی برای کافئین وجود دارد تا سطح انرژی شما را بالا ببرد. مانند دمنوش بادرنجبویه که مورد تایید متخصصین تغذیه به عنوان جایگزینی برای هوس شما به کافئین است.

برای این دمنوش ساده بادرنجبویه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که 1 تا 2 قاشق چایخوری برگ بادرنجبویه خشک را در آب جوش به مدت 5 تا 10 دقیقه دم کنید. بعد، لیمو یا عسل را به آن اضافه کنید.

قهوهاما چرا لیمو؟

کانیکا مالهوترا، متخصص تغذیه می گوید لیمو محتوای آب زیادی دارد که می تواند به مبارزه با کم آبی بدن، که یکی از دلایل رایج خستگی است، کمک کند.

لیمو همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلامت کلی حمایت می کنند، از جمله عملکرد سیستم ایمنی، که می تواند به طور غیرمستقیم بر سطح انرژی تأثیر بگذارد.

کافئین در درجه اول سیستم عصبی را تحریک می کند که منجر به افزایش سریع اما موقت انرژی می شود. در مقابل، نوشیدنی‌هایی مانند چای بادرنجبویه، بر پاسخ هورمونی بدن به استرس تأثیر می‌گذارند و تولید انرژی متعادل‌تری را افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، بسیاری از گیاهان برای سلامتی مفیدند و می توانند به طور غیرمستقیم به سطوح انرژی پایدار کمک کنند.

قهوه

معایب نوشیدن روزانه قهوه چیست؟

کانیکا می‌گوید: «افزایش خطر بیماری قلبی»، «فشار خون بالا» و «اضطراب» از عوارض مصرف بیش از حد قهوه هستند. اختلال در الگوهای خواب، وابستگی و علائم ترک نیز ممکن است ایجاد شود. علاوه بر این، افزایش خطر پوکی استخوان هم می تواند رخ دهد.

منبع : indianexpress
نظرات

نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

پربازدیدترین
آخرین اخبار