سینما را محل تسویه حسابهای سیاسی نکنید
بیانیه تشکلهای سینمایی برای حاشیههای «پیرپسر»فرهنگی
تعدادی از صنوف سینمایی با بیان اینکه امنیت روحی روانی و حرفهای اهالی فرهنگ یکی از عناصر وفاق و وحدت ملی است، ناسزاگوییهای اخیر نسبت به یک فیلم را نشانهای برای تضعیف دولت و باجخواهیهای پس پرده دانستند.
صحبتهای یوسف تیموری (بازیگر ۴۵ ساله) در برنامه «از سرگذشت» درباره پوشش زنان در فضای مجازی پربازدید شد.
پلیس فتای فراجا از شناسایی و مسدود کردن صفحه جعلی کلاهبرداران که از نام پرویز پرستویی برای جمعآوری کمکهای مالی غیرمجاز استفاده کرده بودند، خبر داد. این پرونده به مراجع قضایی ارسال شده و پلیس فتا فراجا با قاطعیت به پیگیری جرایم سایبری مشابه ادامه خواهد داد.
بازی هانیه توسلی بر پایه سکوتها، نگاههای نیمهتمام و زبان بدن است. بدون اغراق، بدون دکوپاژ بازیگرانه. در صحنههایی که بسیاری از بازیگران تلاش میکنند با بازی بیرونی توجه جلب کنند، توسلی ایستاده و ایستا بازی میکند، و اتفاقاً همین سکون، تبدیل به عنصر دراماتیک اصلی شخصیتش شده.
دهباشی که معمولاً با نگاهی از بالا و زبان نیشدار شناخته میشود، در اینباره فراتر رفت و حتی از توقیف فیلم دفاع کرد؛ آنهم با عباراتی که نه تنها در خدمت نقد نبود، بلکه رنگوبوی نوعی پاکسازی فرهنگی به خود میگرفت.
هنگامه قاضیانی بازیگر سینما که این روزها فیلم «زعفرانیه ۱۴ تیر »را روی پرده اکران دارد، از فیلم «آنجا همان ساعت» به کارگردانی سیروس الوند با بازی پرویز پرستویی حمایت کرد.
در سریال «تاسیان» نازنین بیاتی در نقش «شیرین» با حضوری گرم و شخصیتپردازی ملایم، تماشاگر را وارد دنیای زنی میکند که در دل التهابهای سیاسی و اجتماعی دهه ۵۰ ، در پی معنا و حقیقت است. اما آیا این نقش، فرصتی بوده برای درخشش کامل بازی او؟ پاسخ هم آری است و هم نه.
در مورد «سووشون» بعضی رسانهها و منتقدان گمانهزنی کردند که شاید بخشی از این حواشی، عامدانه و با هدف جلب توجه عمومی طراحی شده باشد. در واقع، «سووشون» حالا خیلی بیشتر از آنچه تبلیغات معمولی میتوانست رقم بزند، در فضای رسانهای دیده و شنیده شد.
بخش مسابقه بینالمللی جشنواره ونیز امسال از تنوع فوقالعادهای برخوردار است و بعضی از پرسر و صداترین پروژههای سال در آن حضور دارند.
یعقوب صباحی (بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون) ظهر امروز بیست و سوم تیرماه دارفانی را وداع گفت.