دربارهٔ فیلم پدرجو
بازگشت پدرخوانده؟ آل پاچینو دوباره در نقش مافیا، این بار در پاریسفرهنگی
پاچینو، بازیگر افسانهای که نامش برای همیشه با شخصیت مایکل کورلئونه در سهگانهی «پدرخوانده» گره خورده، بهنظر میرسد قرار است آخرین احیای پدرخوانده در قالبی تازه را رقم بزند — این بار نه در آمریکا، بلکه در قلب اروپا.
به گفته منابع نزدیک به پروژه، فیلم ساختاری کاملاً تجربی و فرمی نامتعارف دارد و تمام روایت آن در جریان یک تماس تصویری گروهی اتفاق میافتد؛ تمی که میتواند استعارهای از دور افتادگی و پیوند دوباره نسلهای مختلف سینمای ایران باشد.
مامک جمشیدی خواهر پژمان جمشیدی ، متن کامل پیام وکیل برادرش را منتشر کرد که در ان تاکید شد پژمان جمشیدی، شخصاً در روند پیگیری حاضر شده است.
از عصر سهشنبه تا ظهر چهارشنبه، سه وکیل مدافع و چند چهره سرشناس از حوزه سینما و فوتبال برای میانجیگری و جلب رضایت شاکی تلاش کردهاند؛ اما طبق آخرین اطلاع، زن جوان نه تنها حاضر به پس گرفتن شکایت نشده، بلکه بر پیگیری کامل پرونده در دادگاه کیفری ۱ تهران تأکید کرده است. به گفته یکی از نزدیکان این…
نبودِ اطلاعیه رسمی درباره ماهیت اتهام، باعث شده بسیاری بپرسند: آیا رسانهها در مواجهه با چهرههای محبوب، مرز اطلاعرسانی و هیجان را گم کردهاند؟
نقش اصلی را محمد شعبانپور بازی میکند و در کنار او سحر زکریا، حسن معجونی، جواد رضویان و خود مهران مدیری حضور دارند؛ ترکیبی که بعد از مدتها دوباره بخشی از تیم خاطرهانگیز «شبهای برره» و «قهوه تلخ» را کنار هم نشان میدهد. همین موضوع کافی است تا شایعاتی درباره بازگشت حالوهوای نوستالژیک آثار…
«بُنسای» سومین فیلم علی بهراد بعد از «تصور» و «تهران کنارت» است؛ دو فیلمی که با تصویر شاعرانه، بازیهای مینیمال و لحن آرامشان، امضای بصری خاصی برای این فیلمساز ساختند. اما حالا بهراد در «بُنسای» ظاهراً سراغ دنیایی رفته که هم شخصیتر است و هم خطرناکتر.
اکنون در سالگرد مرگ مهرجویی، رفتن تقوایی معنایی فراتر از یک فقدان شخصی پیدا کرده است؛ انگار سینمای مؤلف ایران یکی از آخرین ناخدایانش را از دست داده. نسلی که با دوربینهایشان تاریخ معاصر را روایت کردند، اما با سکوتشان مرگ فرهنگی یک دوران را ثبت کردند.
کاربران در شبکههای اجتماعی واکنشهای دوگانهای داشتهاند؛ عدهای این خبر را «نمایش اغراقآمیز شهرت» میدانند، و عدهای دیگر آن را «افسانهای مدرن» توصیف کردهاند. اما هر چه باشد، اگر این مراسم واقعاً در فضا برگزار شود، یک چیز قطعی است: تام کروز نهتنها قوانین جاذبه، بلکه مرزهای عشق و شهرت را…
فیلم کوتاه «باکس ترش و ملس» به کارگردانی حانیه فراهانی و تهیهکنندگی بهراد رضازاده، با وجود آنکه نخستین تجربه حرفهای این دو هنرمند جوان است، در سیوهفتمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان موفق شد دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی کوتاه را از آن خود کند.